וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרון הטכנולוגי של אובמה: משך צעירים ושחורים לקלפיות באמצעות SMS

בלומברג

5.11.2008 / 8:58

אובמה הוביל בפוליטיקה של האינטרנט עם 90 מיליון צפיות בסרטונים שלו ביו-טיוב, ו-2 מיליון תומכים בפייסבוק



>> מטה הבחירות של ברק אובמה הסתייע אתמול בנשק חדש ובעל פוטנציאל רב ביום הבחירות: הודעת הטקסט הסלולרית (SMS).



שליחת הודעות טקסט, שנהפכה לאובססיה בקרב הצעירים ולמצרך חיוני בקרב בוחרים מעוטי הכנסה, נועדה להביא לצדו של המועמד הדמוקרטי לנשיאות מיליוני בוחרים. מטה הבחירות של אובמה השתמש במיליוני מספרי טלפונים סלולריים שצבר ב-22 החודשים האחרונים כדי להפציץ את תומכיו בהודעות שקוראות להם לבוא ולהצביע.

"ברק אובמה פונה לדור שמנסה לשנות את העולם ב-160 תווים או פחות", אמר דיוויד אול, יועץ פוליטי בנושא אינטרנט למפלגה הרפובליקאית. אובמה הפך את מספרי הטלפון של הנרשמים באתר שלו למסד נתונים חשוב. המידע משמש את אנשיו לכריית מידע על המדינות המתנדנדות. באמצעות הטלפון הסלולרי אפשר לקבל פרטים על עמדות אובמה, ולקבל ציון מקום לארועים שלו והוראות נהיגה באמצעות ה-GPS. "היישום הזה הוא אחד מהכלים החזקים ביותר שהיו אי פעם", אמר אול הרפובליקאי.



האתגר העיקרי במטה הבחירות של אובמה היה להביא את הצעירים, שנרשמו להצביע במספרי שיא והפגינו עניין חסר תקדים בסקרים, לקלפיות. ב-2004 רק 45% מבני ה-30 ומטה התייצבו להצביע, לפי נתוני מירשם האוכלוסין - כך שהשפעתם על תוצאות הבחירות נאמדה בכ-16%.



משיכת 44 מיליון המצביעים הללו, המייצגים רבע מהאלקטורטים בארה"ב, לקלפיות, חשובה במיוחד מכיוון שלפי דיווחים לא השתתפה קבוצה זו בהצבעה המוקדמת בשיעור גבוה כמו תומכים אחרים של אובמה, כמו השחורים.



במשך כמעט שנתיים שלט אובמה בן ה-47 בפוליטיקה של האינטרנט. סרטוני הווידיאו שלו ביו-טיוב נצפו 90 מיליון פעמים - יותר מפי שלושה מאלה של ג'ון מקיין, אתר הרשת החברתית שלו גייס 8 מיליון מתנדבים, ויש לו 2 מיליון תומכים בפייסבוק.



כוחה של הטכנולוגיה התברר כבעל חשיבות - אובמה מוביל על פני מתחרהו הרפובליקאי ג'ון מקיין במונחים של גיוס כספים ובניית צבא מתנדבים; הבחירות הכריעו מי יביא את הקולות עצמם. אול, היועץ הרפובליקאי, אומר שהוא מעריץ את הצלחת אובמה בשימוש באינטרנט ובכל יתרון טכנולוגי אפשרי.



מחקרים מראים כי הודעות טקסט הן בין הדרכים האפקטיוויות והזולות ביותר לגרום לתומכים, במיוחד שחורים, היספניים וצעירים, לבוא ולהצביע. העלות של כל קול שהושג באמצעות הודעת טקסט היתה 1.56 דולר במהלך הבחירות לקונגרס ב-2006, לעומת עלות של 32 דולר לקול בעלונים. האפקטיוויות של הודעות הטקסט גבוהה יותר - הודעת טקסט מגדילה את הסיכוי להצבעה ב-4%, לעומת 1.2% שמוסיפה פרסומת בעלון.



אובמה גייס כסף באמצעות האינטרנט



"היעד שלנו הוא קהילות מיעוטים בערים, עם הכנסה נמוכה ופחות ודאות לגבי כתובת מגוריהם", אמר תומס גנסמר, מנהל בלו סטייט דיגיטל, חברת ייעוץ שניהלה את מסע הבחירות האינטרנטי של אובמה.



מטה אובמה מתכונן כבר יותר משנה למתקפת ה-SMS. באוגוסט הוא הבטיח לכל מי שסיפק לו מספר טלפון שיקבל הודעה ראשונה על בחירת סגן הנשיא. אולם עיתונים רבים פירסמו את הידיעה קודם, והפצתה בטלפונים התאחרה. המאמץ נחשב להצלחה, מכיוון ש-3 מיליון אנשים מסרו את מספר הטלפון שלהם, אמר אנדרו רסיג', מייסד אתר טקפרזידנט.קום, אשר עוקב אחר השפעת הטכנולוגיה על מערכת הבחירות.



המפלגה הרפובליקאית משתמשת גם היא בהודעות טקסט, אך בהיקף קטן יותר. "אנחנו שולחים הודעות טקסט ייעודיות למדינות היעד שלנו", אמר סיירוס קרון, מנהל מסע הבחירות המקוון של הרפובליקאים.



מטה מקיין כשל בניסיונו לבנות נוכחות חזקה באינטרנט. אובמה גייס יותר מ-600 מיליון דולר, רובם מתרומות מקוונות, לעומת 217 מיליון דולר שגייס מקיין. לאובמה 2 מיליון חברים בפייסבוק, לעומת 560 אלף למקיין.



"הבעיה עם המסע של מקיין היא שהוא התחיל מאוחר ולא התבסס על תרבות של אמונה בטכנולוגיה", אמר רסיג'. דובר מקיין לא הגיב לשאלות.



בחירות בצל המשבר: מומחים צופים כי "היתרון הדמוקרטי" בשוק המניות לא יתממש



>> בתקופות שבהן נבחר נשיא דמוקרטי בארה"ב נרשמה עלייה ממוצעת של 62% במדד 500 S&P עד לבחירת הנשיא הבא. בחירה של נשיא רפובליקאי הניבה עלייה של 28% במדד עד לבחירת הנשיא הבא. אולם מומחים בשוק המניות מצפים כי המשבר יפגע ברקורד ההיסטורי גם אם ברק אובמה ייבחר.



"בשנים רגילות אפשר לצפות לראלי של הקלה לאחר בחירת הנשיא", אמר בריאן באריש, נשיא חברת ההשקעות קמביאר אינווסטור. "אולם ב-2008 אין שום דבר רגיל".



הבוחרים בארה"ב הגיעו לקלפיות אתמול כששוקי המניות והאג"ח נתונים בנפילה הקשה ביותר זה שלושה עשורים. מדד 500 S&P נפל חזק ומהר יותר מכל תקופה מאז כהונת ג'רלד פורד - ואיבד 38% משיאו ב-2007. בממוצע נרשמה ירידה של 13% ברווחי חברות ה-500 S&P ברבעון השלישי - ירידה חמישית ברציפות. שוק אג"ח הקונצרניות הסולידיות נפל ב-7.4% בממוצע באוקטובר - הגרוע ביותר מאז החלו להירשם נתוניהן ב-1976. המרווח בין תשואת אג"ח קונצרניות סולידיות לבין אג"ח ממשלתיות הוא הגבוה ביותר מאז 1932.



"לנשיא החדש לא יהיה הרבה מה לעשות, מכיוון שהוא יירש המון בעיות", אמר קנת פישר, מנהל נכסים בשווי 32 מיליארד דולר בחברת פישר אינווסטמנטס.



ברק אובמה או ג'ון מקיין יצטרכו להתמודד עם כלכלה בנסיגה, ושיעור האבטלה הגבוה ביותר זה חמש שנים. בחודש האחרון נפל מדד הבורסה ב-17%, הירידה הגדולה ביותר מאז 1987. הירידה נרשמת בעקבות הנפילה במחירי הבתים בארה"ב - מספר שיא של עיקולים והפסדים אדירים לבנקים, המסתכמים ביותר מ-600 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully