וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתשים אגן: זינוק של 29% בהכנסות הרבעון

נתן שבע

5.11.2008 / 9:40

רבעון מצוין ליצרנית מוצרי ההדברה: הרווח הנקי טיפס ב-86% ל-50.6 מיליון דולר. הנקודה הבעייתית: תזרים מזומנים שלילי

הביקושים הגבוהים למוצרי ההדברה, בעקבות מחירי הסחורות הגבוהים ברבעון השלישי, סידרו רבעון מוצלח למכתשים אגן, שבשליטת כור. הכנסות החברה זינקו ב-29% ל-640 מיליון דולר. הרווח הנקי טיפס ב-86% ל-50.6 מיליון דולר.

פרט לגידול בביקושים, נהנתה החברה ממספר גורמים נוספים שתרמו לרבעון הטוב של מכתשים: עלייה במחירי המכירה הממוצעים של מוצרי החברה, תנאי מזג אוויר נוחים במרבית האזורים הגיאוגרפיים שבהם פועלת מכתשים ועלייה בשער היורו (38% מההכנסות מגיעות מאירופה) אל מול הדולר. מנגד, מחירי הנפט הגבוהים (חומר הגלם הבסיסי למוצרי ההדברה) שחקו חלק מהשיפור ברווחיות הגולמית של החברה.

הגידול בהכנסות הוביל לעלייה של 29% ברווח הגולמי שהסתכם ב-209.8 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי השתפר קלות ל-32.7%, לעומת 32.5% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה קפץ ב-35% ל-124 מיליון דולר. בניכוי רווח ההון שרשמה החברה בגין מכירת חברת רייס קו, שתרם כ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל, טיפס למעשה הרווח הנקי נטו ב-159%.

המכירות באירופה זינקו ב-39% ל-179.4 מיליון דולר, בשל תנאי מזג האוויר וגם בגלל שער היורו הגבוה אל מול הדולר. ההכנסות בדרום אמריקה עלו ב-29% ל-159.7 מיליון דולר. עיקר הגידול מגיע מברזיל - "אסם התבואה הגדול" שבאמריקה.

הנקודה הבעייתית בתוצאות החברה היא תזרים המזומנים השלילי מפעילות שוטפת שהסתכם ב-111.9 מיליון דולר. זאת, לעומת תזרים חיובי של 204.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בחברה מסבירים, כי הגידול ברמות המלאי בא לקראת היערכות החברה למכירות הצפויות במחצית השנה הראשונה של 2009, בעיקר באירופה.

הרבעון הרביעי של מכתשים עשוי להיות שונה ומאתגר הרבה יותר. בין הגורמים איתם תצטרך החברה להתמודד: ירידה במחירי הסחורות, ייסוף של הדולר אל מול היורו, הריאל והשקל ומשבר הפיננסים. מנגד עוזרת לחברה הירידה במחירי הנפט.

בחברה מציינים כי לא צפויים שינויים משמעותיים במגמות ארוכות הטווח בשוק שבו פועלת החברה, אך "השינויים בשוק הסחורות והשפעת המשבר הפיננסי עלולים לגרום להאטה בביקושים למוצרי החברה ובקצב הצמיחה שלה, וליתר תנודתיות של גורמים שמשפיעים על תוצאותיה, כמו מחירי הנפט שערי החליפין, עלות וזמינות אשראי לקוחות וספקים בשווקים השונים בהם היא פועלת".

החברה מתקשה להעריך מה תהיה ההשפעה על התוצאות עקב שינויים אלה. מכתשים תחלק דיבידנד של 50 מיליון דולר - כל הרווח הנקי למעשה ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully