וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 56% ברווח הרבעוני של הבנק הצרפתי BNP פאריבה בשל קריסת ליהמן ברדרס וההחרפה במשבר האשראי

סוכנויות הידיעות

5.11.2008 / 9:57

הפרשותיו של BNP פאריבה לכיסוי חובות אבודים גדלו ב-300% במהלך הרבעון השלישי, בשל המשבר המחריף


BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, דיווח היום על נפילה של 56% של ברווחיו ברבעון השלישי של 2008, לאחר שהפרשותיו לכיסוי חובות אבודים גדלו ב-300% בשל קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס ובעקבות ההאטה הכלכלית החריפה באירופה.

הרווח הנקי של BNP הסתכם במהלך הרבעון ב-901 מיליון יורו (1.17 מיליארד דולר), לעומת 2.03 מיליארד יורו ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הבנק פספס את תחזיות הכלכלנים, שצפו כי ירשום רווח רבעוני של 1.38 מיליארד יורו.



BNP פאריבה, בראשות המנכ"ל בודווין פרו, הצליח להימנע מליפול קורבן למשבר הפיננסי העולמי וניצל את הזדמנויות הרכישה שהביא המשבר כאשר רכש בחודש שעבר נתח של 75% בחברת השירותים הפיננסיים הבלגית פורטיס תמורת 11.3 מיליארד דולר. אולם הבנק לא הצליח להימנע מהשפעותיה של קריסת ליהמן ברדרס, שהקפיאה את שוקי האשראי ואילצה ממשלות ברחבי העולם ובארה"ב להכריז על תוכניות חירום בסך מאות מיליארדי דולרים לחילוץ המערכת הפיננסית מקריסה.

תוצאותיו הרבעוניות של BNP פאריבה כללו ברבעון השלישי מחיקות בסך 1.7 מיליארד יורו, בנוסף להפרשות בסך 1.99 מיליארד יורו לכיסוי חובות אבודים, בעקבות ההחרפה במחנק האשראי העולמי. חטיבת ניהול הכספים של BNP רשמה הפסד של 512 מיליון יורו הקשורה לקריסת ליהמן, שפשט רגל ב-15 בספטמבר.

לאחר פרסום התוצאות, אמר פרו כי "ההסלמה של משבר האשראי הכבידה קשות על רווחיותה של תעשיית הבנקאות במהלך הרבעון", אך ציין כי ל-BNP יש ברשותו את המשאבים לנצל לטובתו את האווירה הקשה בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully