וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצחון אובמה ישחק לטובת האיגודים המקצועיים ויצרניות הרכב

סוכנויות הידיעות

5.11.2008 / 10:54

אובמה מקדם חוקים לעידוד פיתוח אנרגיות חלופיות ומענקי אנרגיה לשעת חירום למשפחות



נצחונו של ברק אובמה במרוץ לנשיאות יעניק לאיגודים המקצועיים ותעשיית הרכב הקורסת בעל ברית חזק בבית הלבן, ויפעיל לחץ על חברות הנפט והגז וחברות התרופות. בחירתו ביום שלישי מגדילה את הסיכוי לאישור של חבילת תמריצים כלכליים חדשה - בהיקף של 150 מיליארד דולר - אומרים כלכלנים.



האתגר הגדול ביותר בפני הנשיא החדש יהיה לאושש כלכלה שנמצאת, לדעת כלכלנים רבים, כבר במיתון. ההאטה הכלכלית, והגירעון התקציבי התופח - שלפי כמה הערכות עלול להגיע לטריליון דולר בשנת התקציב שהחלה ב-1 באוקטובר - עלולים להגביל את יכולתו של אובמה לעמוד בהבטחות שאפתניות שלו, כגון הרחבת ביטוח הבריאות הממלכתי וסיבסוד אנרגיה חלופית. הסנאטור מאילינוי הבטיח לקזז חלק מההוצאות הנוספות בהעלאת מס חברות ומס הכנסה על משפחות המשתכרות יותר מ-250 אלף דולר.



אובמה צפוי לפעול מהר כדי להטביע את חותמו על חבילת החירום בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס לטובת הבנקים בחודש שעבר, אומרים אנליסטים. אניל קשיאפ, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת שיקגו, אמר אמש כי מינוי שר האוצר הבא ושני סגניו הבכירים - שיפקחו על תוכנית הסיוע למגזר הפיננסי - צריך להיות בראש סדר העדיפויות הכלכלי. בתמורה לחבילת הסיוע ייאלצו הבנקים, חברות הביטוח, קרנות הגידור ושאר המגזר לעבור רפורמה בפיקוח הרגולטורי, שתובל על ידי הקונגרס הדמוקרטי בשנה הבאה.



המוניטין של אובמה כמפייס ייבחן בצורה קשה במאבק בין האיגודים המקצועיים למגזר העסקי. לשכת המסחר של ארה"ב מתנגדת להצעת חוק המאפשרת לעובדים להקים איגודים מקצועיים על ידי החתמת רוב העובדים על כרטיס התומך באיגוד, במקום בהצבעה סודית, וזאת מכיוון שביטול סודיות ההצבעה תאפשר להפעיל לחץ על עובדים. אובמה תומך בהצעת החוק, שאושרה בבית הנבחרים, אולם מתעכבת בסנאט.



אובמה הבטיח גם לפורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר לסייע להן באישור הלוואה של 50 מיליארד דולר לפיתוח מכוניות חסכוניות יותר בדלק.



חברות גז ונפט, כמו אקסון מוביל ושברון, עלולות לעמוד בפני מס חדש שיממן סכום של 1,000 דולר למשפחה, כ"החזר חירום של אנרגיה למשפחות". אובמה הציע גם להשקיע 150 מיליארד דולר ב-10 השנים הבאות להחיש את פיתוחן של מכוניות היברידיות נטענות ואנרגיה מתחדשת, כמו רוח ושמש, בהיקף מסחרי.



תחת ממשל אובמה ייאלצו חברות התרופות הגדולות להגן על תוכניות המימון הממשלתיות, המשלמות עבור תרופות בעבור 47 מיליון אזרחים קשישים. אובמה הבטיח לאפשר לממשלה לערוך משא ומתן על מחירי התרופות, בניסיון לחסוך 30 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully