וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות רבעון 3 של שופרסל: שלושה בתי השקעות בדעה אחת

TheMarker

5.11.2008 / 11:53

האנליסטים בהראל פיננסים, מיטב ופסגות סבורים שהדו"חות של שופרסל מציגים חברה חזקה הערוכה להתמודד עם ההאטה הצפויה ב-2009


היום פירסמה שופרסל את דו"חות רבעון 3 שלה. החברה הציגה רבעון שלישי חזק כשההכנסותיה עלו ב-13% והרווח הנקי שלה קפץ פי 2.5 ל-57 מיליון שקל. בעקבות הדו"חות פירסמו הבוקר שלושה בתי השקעות שונים תגובה לדו"חות שופרסל.

בבית ההשקעות פסגות ובהראל פיננסים קבעו לשופרסל מחיר יעד של 21 שקל למניה התחזית של מיטב על
מנית שופרסל היתה פחות אופטמית עם מחיר יעד של 18.5 שקל למניה. ההמלצה על מניית שופרסל היא 'תשואת יתר' בהראל פיננסים ובמיטב ואילו בפסגות ההמלצה על המניה היא 'קנייה'.

האנליסט שי יצחקי מבית ההשקעות מיטב סבור ששופרסל עתידה להתמודד בשנת 2009, עם תחרות גוברת מצד רשת הריבוע הכחול ועם ספקים ששיעורי הרווחיות שלהם נשחקו במידת מה ובעיקר האטה במשק – שאת עוצמתה עדיין קשה לדעת. מנגד מעריך יצחקי "עדיין קיימים מנועי צמיחה ברווחיות, בדמות המותג הפרטי, היכולת לשחק בין הפורמטים, הרשת החדשה ישנה למגזר החרדי, ופוטנציאל ניכר לשיפור בשרשרת האספקה". למרות רמת אי הוודאות הגדולה של המשק מניחי יצחקי שיפור מתון במכירות וברווחיות שופרסל.

שופרסל היא מניית ת"א 100 היחידה שרשמה תשואה חיובית מתחילת השנה בזכות השילוב של תשואת דיבידנד גבוהה, ניהול מצוין, אופי פעילות דפנסיבי ותוצאות כספיות מצוינות. להערכת כלכלני בית ההשקעות מיטב חלק ניכר מפוטנציאל תשואת היתר של מניית שופרסל כבר מוצא בשנה האחרונה. עם זאת, בהסתכלות על עולם המניות של מדד ת"א 75 מתקשים במיטב למצוא קומבינציה דומה של גורמים ולכן החיר המומלץ על המניה 18.5 שקל למניה כרכיב עוגן דפנסיבי בתיק.

האנליסטית טליה לויבר מפסגות התייחסה בתגובתה לנתח השוק של שופרסל וציינה כי לאחר הירידה שהוצגה בנתח השוק של שופרסל ברבעון הראשון, החברה ממשיכה להגדיל את נתח השוק. לדברי לויברג "אין ספק כי המשך גידול כמותי במכירות הרשת הנובע בין היתר מהשקת הפורמט "יש" לצד הרחבת מספר סניפי הרשת ל-231 (מול 227 בסוף המחצית) הם מהגורמים שתרמו לגידול שהוצג".

לדברי לויברג החשיבות של תוצאות הרבעון השלישי של שופרסל ממשיכה להיות לא גבוהה והפוקוס ממשיך להיות על יכולת ההתמודדות עם שנת 2009. עם זאת הוסיפה לויברג "הסיכוי הגבוה של כניסת שופרסל למדד המעו"ף יכולה בהחלט לתרום לתרום להגדלת היקפי הסחירות במניה ולמשיכת משקיעים זרים אליה. בית ההשקעות מציב לשופרסל המלצת קנייה ומחיר יעד של 21 שקל למניה.

ערן יונגר מהראל פיננסים מציין לחיוב את מרווח תפעולי גבוה של שופרסל העומד על כ-5.1%, זאת בעיקר על ידי ירידה בהוצאות הנהלה וכלליות אשר ירדו בשיעור של כ-12% מהתקופה המקבילה אשתקד ומהווים היום כ-1.3% מההכנסות בלבד. בהראל פיננסים מעריכים כי הרווח התפעולי בנטרול נדל"ן עומד על כ-4.9%, זאת לעומת שיעור של כ-4.8% בתקופה המקבילה אשתקד.

יונגר התייחס גם להיערכות שופרסל להשפעת המשבר הפיננסים וסיכם כי התוצאות הטובות של שופרסל מחזקות את הערכת בית השקעות ששופרסל תשכיל להתמודד עם האתגרים שצופה לה העתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully