וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה ברווחי לאומי ודיסקונט ארה"ב

שרון שפורר

5.11.2008 / 11:45

הרווח של לאומי ארה"ב צנח ברבעון מ-7.7 מיליון ד' ל-500 אלף ד'. רווחי דיסקונט ניו יורק ירדו ברבעון ב-82%

המשבר הפיננסי עושה שמות בתוצאות הרבעון השלישי של שלוחות הבנקים הישראלים בחו"ל. הרווח הרבעוני של לאומי ארה"ב התכווץ ברבעון האחרון לכ-500 אלף דולר בלבד וזאת מול מול 7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. בבנק מסבירים את הצניחה החדה ברווח בעיקר בקריסת ליהמן ברדרס, אליו היו חשופים בכ-240 מיליון דולר.

לאומי ארה"ב (BLUSA) עוסק בעיקר בבנקאות פרטית ומסחרית, על ידי מימון לחברות מקומיות בסדר גודל בינוני ומעלה. הבנק פועל באמצעות סניפים בניו יורק, אילינוי, קליפורניה ופלורידה ומנוהל על ידי עוזי רוזן.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיים לאומי ארה"ב עם רווח נקי של כ-18.5 מיליון דולר, לעומת כ-23.8 מילון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות מימון של הבנק בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם בכ-97 מיליון דולר מול 92 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. האשראי שהעמיד הבנק לציבור עלה בשיעור מתון ל-3.7 מיליארד דולר.

דיסקונט ניו יורק

בנק דיסקונט ניו יורק סיים את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 2.3 מיליון דולר - צניחה חדה של 82% אל מול רווח של 12.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ברקע לצניחה ברווח של החברה הבת של דיסקונט (-3.08% , 378.0), ניצבת עלייה של 1.6 מיליון דורל בהוצאות המימון של הבנק ובירידה בהכנסות התפעוליות של הבנק כתוצאה מחשיפתו לבנקים בחו"ל.

שיעור התשואה על ההון של דיסקונט (בחישוב שנתי) עמד בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 7.2% וזאת מול 5.9% שנה קודם לכן.

הרווח הנקי של הבנק לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 הסתכם בכ-32.5 מיליון דולר - עלייה של כ-6.8 מיליון דולר (בשיעור של כ-26.5%) בהשוואה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד.

מניות דיסקונט ולאומי שבו לרדת היום אחרי יומיים של עליות שערים. לאומי יורת ב-2% אחרי ירידה של 39% מתחילת השנה ודיסקונט יורדת ב-3% אחרי צניחה של 60% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully