וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מבזבזת בכבדות כדי למנוע האטה: תשקיע 730 מיליארד ד' במגזר התחבורה במטרה לעודד צמיחה כלכלית

סוכנויות הידיעות

5.11.2008 / 12:12

ממשלת סין תשקיע מאות מיליארדי דולרים בסלילת כבישים, חפירת תעלות והקמת נמלים


ממשלת סין שוקלת להשקיע 5 טריליון יואן (730 מיליארד דולר) במגזר התחבורה המקומי בשלוש השנים הקרובות, במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית וליצור מאות אלפי משרות - כך דיווח היום העיתון הממשלתי הסיני "צ'יינה ביזנס ניוז".

לפי הדיווח, מתכננת הממשלה להשקיע מאות מיליארדי דולרים בסלילת כבישים, חפירת תעלות והקמת נמלים, במטרה ליצור עשרות אלפי משרות ולמנוע מהכלכלה הרביעית לרשום האטה חריפה בעקבות משבר האשראי העולמי והירידה בביקוש ליצוא.

הצמיחה הסינית האטה לרמה של 9% ברבעון השלישי של 2008 - הצמיחה הרבעונית האיטית ביותר במדינה מאז הרבעון השני של 2003 - לאחר שהמשבר הפיננסי ברחבי העולם הוריד את הביקוש לסחורות סיניות ובעקבות ההדרדרות בשוק הדיור המקומי ובתפוקה התעשייתית. כלכלת סין רשמה האטה כבר חמישה רבעונים ברציפות.

בחודש שעבר אישר הפרלמנט הסיני תוכנית להשקעה של 2 טריליון יואן לסלילת כבישים והנחת מסילות רכבת ברחבי המדינה עד שנת 2020. במסגרת מאמציה להילחם בהאטה - המאיימת על יציבותה של המדינה - הורידה ממשלת סין את הריבית, הגדילה את הקלות המסים לחברות במגזר הייצוא והבטיחה להשקיע מאות מיליארדי דולרים בפרויקטי תשתיות נוספים כדי ליצור משרות ולשמר את קצב הצמיחה, לאחר שהאינפלציה האטה ואיפשרה לקובעי המדיניות לשים דגש על חידוש הצמיחה הכלכלית.

הבנק המרכזי של סין הוריד בשבוע שעבר את הריבית, בפעם השלישית מזה חודשיים, לרמה של 6.66% במטרה לעודד את הצמיחה הכלכלית במדינה לאחר שהכלכלה הרביעית בגודלה בעולם האטה בעקבות משבר האשראי וההאטה הכלכלית העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully