וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת נערך להקמת ועדת פטורים לעניין הפריסה האוניברסלית של בזק ו-HOT

אמיתי זיו

5.11.2008 / 12:54

הוועדה תדון בחובה של בזק ו-HOT לפרוש תשתית לכל ישוב בארץ


האם ובעיקר יחויבו לפרוס את תשתיתן לכל ישוב ושכונה בארץ? זו היא שאלה מרכזית שתעלה לדיון בוועדה מיוחדת שיקיים משרד התקשורת בקרוב.

אתמול העביר משרד התקשורת מכתב לוועדת הכלכלה בבקשה לאשר תקנות שיאפשרו ועדה מיוחדת כזו. המסמך מפרט מי יהיו חברי הוועדה: "מוצע כי שר התקשורת ימנה ועדה מייעצת אשר תורכב ממנכ"ל משרד התקשורת, שני עובדי משרד התקשורת בתפקיד סגן המנהל הכללי ושני נציגי ציבור. עוד מוצע כי תקופת כהונתם של חברי הוועדה המייעצת, למעט יושב ראש הוועדה, תהיה בת שלוש שנים".

המצב החוקי כיום הוא שהן בזק והן HOT מחויבות בפריסה אוניברסלית, ואמורות להגיע עם התשתית הקרקעית שלהן לכל ישוב וישוב בארץ. בפועל הדבר אינו כך, בעיקר לגבי HOT, ישנם ישובים רבים ש-HOT אינה מגיעה עליהם, וכן שכונות ורחובות בתוך ערים - כפי שכבר נחשף ב-TheMarker אין בהם תשתית HOT. מצב התחרות במקומות אלה הוא בעייתי, משום שבמקומות ללא תשתית הוט אין ללקוח ברירה אלא להשתמש בתשתית של בזק לטובת גישת אינטרנט. ב-yes, כספקית טלוויזיה רב ערוצית, וגם בתחום הטלפוניה, האפשרויות של הצרכן מועטות.

מנגד, אין התכנות כלכלית לפריסה של HOT לכל ישוב קטן. לכן, מהותו של הוועדה הוא דיון בכל מקרה לגופו ומתן פטור ל-HOT או בזק מחובת הפרישה האוניברסלית במקרים מסוימים, "מוצע כי הוועדה המייעצת תהיה מוסמכת לבחון בקשות לפטור, ולמסור לשר התקשורת את המלצתה בעניין הבקשה האמורה", כך בלשון המכתב שגם מפרט את שקולי הועדה המייעצת: "מוצעים שיקולים שונים שהוועדה המייעצת תשקול בבואה לבחון בקשה לפטור, וביניהם קיומה של חלופה זמינה לשירות שלגביו הוגשה הבקשה לפטור, צרכי הציבור המתגורר במקום שהוגשה לגביו הבקשה לפטור, התחרות בתחום הבזק ושיקולים אחרים שבטובת הציבור או בטחון המדינה. השיקולים המוצעים נועדו לאפשר לוועדה המייעצת לבחון היבטים שונים הקשורים לעניינו של הציבור הנוגע לבקשה, מגיש הבקשה וכן למצב התחרות בתחום הבזק".
ניתן להניח שבעתיד הקרוב תאשר את וועדת הכלכלה את התקנות וועדת הפטורים תקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully