וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הנחות: בכירים וחברי דירקטוריון ב-UBS יאולצו להחזיר את הבונוסים שקיבלו בסכום של 60 מ' פרנק

סוכנויות הידיעות

5.11.2008 / 13:31

הבנק המרכזי של שווייץ הודיע כי בכירי UBS יאולצו להחזיר בונוסים בסך 60 מיליון פרנק שווייצי


הבכירים וחברי הדירקטוריון של ענק הבנקאות השווייצי , הבנק האירופי שרשם את ההפסדים הגדולים ביותר בעקבות משבר האשראי העולמי, יאולצו להחזיר בונוסים בסך 60 מיליון פרנק שווייצי (51 מיליון דולר) שהוענקו להם בשנה שעברה - כך הודיע היום הבנק המרכזי של שווייץ.

יו"ר UBS לשעבר, מרסל אוספל, שהודח השנה מתפקידו, לא קיבל בונוס. בכירים אחרים וחברי דירקטוריון קיבלו לעומת זאת בונוסים, למרות הפסדי הבנק, בסכום כולל של 60 מיליון פרנק. מניית הבנק נפלה ב-59% מאז תחילת השנה לאחר שרשם הפסדים ומחיקות בסך יותר מ-50 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי - יותר מכל בנק אחר באירופה.

UBS כבר הודיע כי לא יעניק השנה בונוסים ליו"ר הבנק, פיטר קורר, ולבכירים אחרים. דובר מטעם הבנק מסר כי הבנק ימסור פרטים בנוגע לשינוי במדיניות השכר שלו החודש, לפני פגישה מיוחדת של בעלי המניות שנועדה לאשר את סיוע החירום שהעבירה לבנק ממשלת שווייץ.

בחודש שעבר, במהלך סיוע דרמטי של ממשלת שווייץ, נאלץ UBS לקבל סיוע בסך 59.2 מיליארד דולר מהממשלה, שרכשה 9.3% ממניות הבנק ורכשה ממנו אג"ח להמרה בסך 5 מיליארד דולר.

במסגרת הסיוע הממשלתי, הילווה הבנק המרכזי השווייצי ל-UBS סכום של 54 מיליארד דולר לטובת הקמת קרן חוץ מאזנית שבה ישים UBS נכסים רעילים (ני"ע מגובי משכנתאות למיניהם) בשווי של 60 מיליארד דולר, מתוכם 31 מיליארד דולר בנכסים הקשורים לשוק האמריקאי, והיתר באג"ח שאינן אמריקאיות.

אתמול דיווח UBS על רווח של 296 מיליון פרנק שווייצי (251.9 מיליון דולר) ברבעון השלישי של 2008 - הרווח הרבעוני הראשון שלו מאז 2007, לאחר ארבעה רבעונים רצופים של הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully