וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: ההאטה הגלובלית בכלכלה לא תפסח על תחום ה-WiMAX ועל אלווריון

TheMarker

5.11.2008 / 13:29

מחיר היעד החדש של בית ההשקעות לאלווריון 7 דולר למניה בהמלצת 'תשואת יתר'


ההאטה הגלובלית בכלכלה לא תפסח על תחום ה-WiMAX ועל , כך מעריך היום האנליסט ערן יעקובי בסקירה שמפרסם בית ההשקעות לידר שוקי הון. בלידר הורידו תחזיות והעלו את שיעור היוון וכתוצאה מתעדכן ל-7 דולר מחיר היעד החדש של בית ההשקעות לאלווריון. ההמלצה על המניה היא תשואת יתר אלווריון נסחרת כיום סביב שער של 3.72 דולר.

המחיר הנוכחי מגלם להערכת יעקובי, תרחיש קיצוני לרעה לחברה ולכן בתוך מגזר הטכנולוגיה הוא מדגיש כי אלווריון היא אחת החברות המומלצות גם בתקופה זו.

ברחבי העולם קיימים כיום מאות פרוייקטים של WiMAX בשלבי הקמה או שלבי ניסוי וקשה להאמין שתהיה עצירה מוחלטת בפרוייקטים כאלה. נכון להיום, בניגוד למשבר שנת 2001, מפעילי התקשורת אינם רואים צניחה חדה בהכנסות ואינם נמצאים במצב של קשיי מימון.

במקביל, אותם מפעילים וכן מפעילים חדשים מחפשים מודלים כלכליים חדשים לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות. כעת, ושוב בניגוד למשבר הקודם, התחום כבר בשל ומכשירי הקצה מתחילים לראות אור. אינטל לדוגמא, אמורה להשיק ברבעון הנוכחי שבבים למחשבים אישיים עם יכולות WiMAX.

כיום כי יש הגיון כלכלי בהקמת רשתות WiMAX ופרוייקט ה-WiMAX הגדול בארה"ב ובקרוב גם ביפאן ובהודו צפויים להפיח רוח מחודשת בתחום. להערכת לידר שוקי הון ישנה סבירות גבוהה לצמיחה בתחום בשנה הקרובה אבל בקצב נמוך מהמצופה.

אלווריון כחברה המובילה את התחום ויציבה בהיבט הפיננסי אמורה לנצל נשירה של מתחרות קטנות מהענף ואולי כניסה פחות אגרסיבית של יצרניות ציוד גדולות לתחום ולבסס את מעמדה לשנים רבות.

אלווריון דיווחה על תוצאות טובות מאד לרבעון השלישי. הכנסות הרבעון עמדו על כ-74.3 מיליון דולר לעומת תחזית שלנו ושל הקונצנזוס להכנסות של 75 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי עמד על כ-47.6%, נמוך מהציפיות בשל תמהיל מכירות שכלל יותר מוצרי קצה. שער הדולר שהשתפר מעט במהלך הרבעון, הביא להוצאות תפעול נמוכות יותר ולרווח תפעולי כמצופה. הרווח התפעולי Non-GAAP הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר ועמד על 2.9% מהמכירות. הרווח למניה Non-GAAP עמד על 5 סנט, טוב בסנט אחד מתחזיות הקונצנזוס.

מכירות ציוד ה-WiMAX ברבעון הסתכמו בכ-49.5 מיליון דולר והיוו כ-66% מההכנסות לעומת הרבעון הקודם בו הם הסתכמו בכ-38 מיליון דולר והיוו כ-55% מההכנסות. ההנהלה מדווחת על יחס book to bill גבוה מ-1.

רבעון חזק ב-EMEA המהווה כ-62% מההכנסות. צפון אמריקה היוותה כ-12% מהכנסות הרבעון. הנהלת החברה מציינת כי קיימות הזדמנויות רבות בכל רחבי העולם ועם זאת, מעריכה כי לאור המצב המאקרו-כלכלי, קצב הצמיחה של התקנות WiMAX יואט.

הנהלת אלווריון החליטה לנקוט בגישה שמרנית שלהערכת לידר משקפת חשש מהאטה כללית יותר מאשר פגיעה במצב עסקיה ובמעמדה בסביבה העסקית. הראות קדימה (שנת 2009) חלשה מאד לכל רוחב מגזר הטכנולוגיה ובכלל ולכן נקיטת עמדה שמרנית כרגע היא מובנת.

ברבעון אביעי ב-2008 צופים בלידר לאלווריון מכירות של כ-76 מיליון דולר, הנחיות החברה הן לטווח של 70 עד 78 מיליון דולר. תחזית הרווח למניה שלנו עומדת על 5 סנט כאשר ההנחיה היא לרווח של 0 עד 7 סנט למניה. במידה ושורת המכירות תהיה קרובה לרף העליון, ניתן לצפות להפתעות חיוביות בשורת הרווח לאור התחזקות הדולר.

אלווריון טוענת כי מוקדם להעריך את ההתפתחויות בשנת 2009 כיוון שקשה כרגע להעריך את יכולתם של המפעילים להקים רשתות חדשות, לממן התרחבות וכולי. בלידר קיצצו את תחזיות הצמיחה לשנה הבאה ומצפים להכנסות של כ-315 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת להכנסות של כ-365 מיליון דולר. לפיכך, תחזית הרווח למניה המעודכנת של לידר היא 25 סנט לעומת התחזית הקודמת לרווח למניה של 40 סנט.

מאזן אלווריון נחשב בריא ויציב ומכיל כ-145 מיליון דולר במזומן ללא חוב. מדובר בכ-2.3 דולר למניה. בשני הרבעונים האחרונים חלה עליה בהשקעה בהון חוזר והחברה מסבירה זאת בהכרח לאור הצמיחה. צעדי זהירות שעליהם הכריזה החברה כמו אי גיוס עובדים, הקפדה על הוצאות וגביה יותר אגרסיבית ישפרו את תזרימי המזומנים בעתיד הקרוב. במסגרת אישור הדירקטוריון וביהמ"ש לרכישת מניות עצמית בהיקף של 30 מיליון דולר, הכריזה החברה כי תרכוש מניות בהיקף של 5 מיליון דולר כבר ברבעון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully