וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוק ההון מרוצים משופרסל: תוצאות מצויינות עם צמיחה ורווח גבוהים המעידים על יכולותיה הניהוליות של החברה

טל לוי

5.11.2008 / 13:33

בבתי ההשקעות מעריכים כי שופרסל תצליח להתמודד היטב עם ההאטה בשנת 2009


האנליסטים בשוק ההון מרוצים מדו"חות : "החברה פירסמה תוצאות מצוינות, עם שיעור צמיחה ושיעור רווח גבוהים. השיפור בתוצאות הכספיות ממשיך את המגמה של השנה האחרונה ומעיד על יכולותיה הניהוליות של החברה. לגבי 2009 , אנו מעריכים שגורמים שונים (הסיטואציה בה נמצאת ריבוע כחול, התארגנות לקראת המשבר בתוך הקבוצה וכו') יביאו לכך ששופרסל תיפגע פחות בתקופת המיתון הנוכחית מהתקופה הקודמת", כותבים בלידר שוקי הון. בלידר מעניקים למניה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 20 שקל - גבוה ב-24% ממחיר המניה הבוקר.

מתחילת 2008 מניית שופרסל היא המניה היחידה המציגה תשואה חיובית (של 2%) מבין 100 המניות הכלולות במדד תל אביב 100. הכנסות שופרסל עלו ברבעון השלישי של 2008 ב-13% ל-2.89 מיליארד שקל, כאשר הרוב המכריע (יותר מ-99%) מגיע ממכירת מוצרי מזון באמצעות סניפי שופרסל. הרווח הנקי קפץ ברבעון השלישי של 2008 פי 2.5 ל-59 מיליון שקל.

בהראל פיננסים סבורים כי שופרסל הציגה "תוצאות טובות המחזקות את ההערכות כי החברה תשכיל להתמודד עם האתגרים אותם ציינה ואשר צפויים להתחזק עם התחזקות המתחרה". בפסגות כותבים כי מדובר ברבעון חזק של שופרסל, הכולל שולי רווח תפעולי "מדהימים" וכי שופרסל הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה, לאחר שנרשמה ירידה ברבעון הראשון של 2008.

עם זאת, מעריכים בהראל פיננסים שחשיבות תוצאות הרבעון השלישי ממשיכה להיות לא גבוהה, והפוקוס ממשיך להיות על יכולת ההתמודדות עם שנת 2009. בפסגות משבחים את יכולות החברה ואת מוכנותה לקראת המצב הכלכלי שצפוי למשק. "התשתיות, המעמד התחרותי, מבנה הפעילות, האסטרטגיה כל אלו הם רק חל מהגורמים להמשך המלצה חיובית על החברה. זאת, מבלי לקחת בחשבון את הסיכוי הגבוה של כניסתה למדד המעו"ף, מה שבהחלט יכול לתרום להגדלת היקפי הסחירות במניה ולמשיכת משקיעים זרים אליה", כותבים שם. ההמלצה למניה נותרת על "קנייה" ומחיר היעד עומד על 21 שקל למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully