וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש לעובדי התעשייה בפריפריות"

רוית הכט

5.11.2008 / 13:38

יו"ר התאחדות התעשיינים בדיון בוועדת הכספים: מבקש סיוע כמו במלחמת לבנון השנייה. ברוורמן: בתקציב 2009 אין התייחסות למשבר

"אני חושש לגורלם של עובדי התעשייה בפריפריות בארץ". כך אמר יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בדיון שערכה ועדת הכספים בהשלכות המשבר הכלכלי העולמי על התעשייה בישראל.

הבעיות המרכזיות, שעליהן הצביעו בדיון ראשי התעשייה בישראל, הן סירוב הבנקים בישראל להאריך אשראי לתעשיינים, ואובדן כושר התחרות עם ירידת שער הדולר והתחזקות השקל יחסית למטבעות בעולם.

לדברי ברוש, "התעשייה בישראל היא מוטת ייצוא, כ-50% מהייצור מיוצא לחו"ל. החל מתחילת השנה עם ירידת ערך הדולר איבדנו את כושר התחרות. המצב עכשיו איננו חמור יותר רק בגלל שאנו שעדיין עובדים לפי הסכמים ישנים שיסתיימו בקרוב. ברחבי העולם רואים שבעקבות המשבר נעצר האשראי לעסקים, וזה גורם לצמצום פעילות ולירידה בביקושים. בישראל יותר מ-51% מהיצואנים מדווחים על בקשות שהופנו אליהם להאריך אשראי, וביחד עם הירידה בביקושים זה יוצר בעיה רצינית. אני מבקש מהאוצר לסייע לתעשייה, כפי שנעשה במלחמת לבנון השנייה ,ולהזרים הון אל תוך המערכת".

בפגישה נכחו תעשיינים שלהם מפעלים בפריפריה ודיווחו על הקשיים עמם הם מתמודדים בשל הירידה בהזמנות, כתוצאה מהמשבר הכלכלי בעולם. רפי מאור, מנכ"ל חברת ECI, אמר בפגישה: "אני מעסיק 600 עובדים באופקים כאשר סביב המפעל שלי מתפרנסים עוד אנשים רבים באופן עקיף. אם אני אסגור את המפעל זה היה אסון. אני מרגיש שדוחפים אותנו החוצה לחו"ל. תנו לנו כלים לעשות ביזנס בישראל".

יו"ר הוועדה, הח"כ אבישי ברוורמן אמר בדיון, כי "אנו לא רואים בתקציב 2009 שהוגש כל היערכות למשבר הכלכלי. יש לתכנן תקציב עם הרחבה משמעותית לצורך מימון פרויקטים, ולשנות מדיניות בנוגע לעידוד השקעות הון.המשבר לא יעבור מעלינו, חוסר ההתייחסות למדיניות כלכלית אלטרנטיבית היא חסרת אחריות לחלוטין".

  • עוד באותו נושא:
  • שרגא ברוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully