וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר מכה את התחזיות בתוצאות הרבעון השלישי: הרווח הנקי זינק ב-38% ל-296 מיליון שקל

אמיתי זיו

5.11.2008 / 13:42

הרווח התפעולי גדל ב-20% ל-469 מיליון שקל; ההכנסות - 1.6 מיליארד שקל; ה-EBITDA הסתכם 624 מיליון שקל



חברת פרטנר דיווחה היום לבורסה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה והצליחה להפתיע לטובה את התחזיות. פרטנר רשמה הכנסות של 1.63 מיליארד שקל, גבוה ב-2.2% מהנתון ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות משירותים בלבד (ללא מכירת מכשירים) הסתכמו ב-1.45 מיליארד שקל, צמיחה של 4% לעומת הרבעון המקביל. בתחום הרווח התפעולי, הציגה פרטנר מציגה שיפור של 20% מהרבעון המקביל ל-469 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק ב-38% לעומת הרבעון המקביל ב-2008 ל-296 מיליון שקל.



ה-EBITDA (רווח תזרימי תפעולי) של פרטנר, נתון אשר נחשב חשוב בחברת תקשורת משום שאינו מכיל את הפחת, הוא 624 מיליון שקל, עלייה של 15% מהשנה שעברה. זאת לאחר שהאופטימי מבין האנליסטים צפה לחברה EBITDA של 610 מיליון שקל.



תזרים המזומנים של פרטנר מפעילות שוטפת הסתכם ב-440 מיליון שקל, עלייה של 225% מהרבעון המקביל אך ירידה של 26% מהרבעון הקודם. בתחום התזרים ברבעון הקודם, עשתה פרטנר מהלך של פקטורינג, והמירה חוב של לקוחות על מכשירים למזומן, ומכאן השיפור המרשים בקופת המזומן.



גם בתחום גיוס הלקוחות, משיגה החברה תוצאה מרשימה של גיוס 36 אלף מינויים ברבעון בעוד שהתחזיות נסובו סביב 28 אלף לכל היותר. "מספר המינויים עומד על 2.882 מיליון", מוסרת פרטנר, "מהם 901 אלף מינוי דור שלישי". לקוח פרטנר ממוצע מדבר 376 דקות בחודש (עלייה שנתית של 9%) ומייצר הכנסה חודשית של 166 שקל בממוצע, בהתאם לתחזיות.



בנוסף, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיווידנד לרבעון השלישי של 2008 בסך 237 מיליון שקל - 1.54 שקל למניה.



דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, הביע שביעות רצון מהתוצאות: "למרות התחרות העזה והיישום הנוכחי של פעילויותינו האסטרטגיות החדשות, הצלחנו לשמור על מבנה עלויות תחרותי ולהשיג שולי רווחיות מרשימים. בזמנים אלו של חוסר יציבות ואי וודאות כלכלית, המבנה הפיננסי הגמיש של פרטנר, אשר בא לידי ביטוי ביכולת שלנו לייצר תזרים מזומנים חזק ויציב, מהווה את אחת החוזקות המרשימות של החברה.



"כפי שהודענו לאחרונה, פרטנר צפויה להתחיל בעתיד הקרוב ב'השקה רכה' של סל השירותים החדש (אשר יכלול שירותי גישה לאינטרנט (ISP), תיבת דואר אלקטרוני, רשת ביתית אלחוטית מתקדמת (Wi-Fi), טלפוניה נייחת מבוססת פס רחב (VOB) ושירותי מולטימדיה אינטרנטיים בידוריים), ובכך עושה צעד נוסף לקראת יישום האסטרטגיה של החברה להתפתח ממפעיל סלולרי טהור לספק של שירותי תקשורת ומדיה מגוונים. באמצעות פיתוח נוכחות נרחבת בבית הלקוח, פרטנר תציע ללקוחותיה את היתרונות שבסינרגיה בין השירותים החדשים לבין פעילות הליבה שלה תוך שהיא מחזקת את מעמדה כחברת תקשורת מובילה בישראל. אנו קוצרים כעת את פירותיה של גישתנו העסקית המאופיינת בשמרנות ובראייה פונדמנטליסטית. אני סמוך ובטוח כי אנו נמצאים בעמדה חזקה שתאפשר לנו להתמודד עם אתגרי העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully