וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדיק בינו יחקר בעניין תקפות השעבוד של פז על בורגראנץ'

עדי דברת

5.11.2008 / 14:07

לרשת המזון המהיר מונה כונס נכסים לבקשת פז שטענה כי לבורגראנץ' חוב של 13 מיליון שקל



בית המשפט אישר למפרקי בורגראנץ' לחקור את פז בנוגע לחוב של בורגראנץ כלפיה. כפי שפורסם ב-TheMarker, עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח אליעזר שפלר, המפרקים הזמניים של בורגראנץ', הגישו לפני כשבוע לבית המשפט בקשה לקבל היתר לחקור את פז בכל הנוגע לתקפות השעבוד שנרשם לטובתה, לפיו פז הינה נושה מועדפת. פז טוענת כי לבורגראנץ' חוב של 13 מיליון שקל.



לדברי עו"ד ברגרזון, הצורך בחקירה נובע משלושה טעמים: לבדוק האם יש תוקף לשעבוד, האם יש הסכמה לכך של הצדדים ולצורך גיבוש הסדר נושים מהיר. לטענתו, הוא נדרש לבדוק את ההסדר עם פז על מנת לקבוע סדרי קדימויות בין הנושים.



כך יחקרו המפרקים את צדיק בינו, בעל השליטה בפז, בכל הנוגע להמשך מעורבותה של פז בפעילות בורגראנץ' בהמשך לתנאי חוזה המכירה בין השתיים והאם בינו, לאור כך, הינו נושה מובטח או רגיל.
לבקשה צירף עו"ד ברגרזון מכתב מבא כוחה של חברת פז, שניתן לו לטענתו עוד באוגוסט האחרון עת מונה למפרק הזמני, לפיו פז מסכימה שהוא יבחן את תוקף השעבוד שנרשם לטובתה.



לבורגראנץ' מונו מפרק זמני וכונס נכסים לאחר שחברת פז הגישה לבית המשפט בקשות נגד רשת המזון המהיר. זאת לאחר שטענה שבעלי בורגראנץ' לא עומדים בתשלומים לפז בגין רכישת בורגראנץ' מידיה. את הרשת רכש יוסי חושינסקי ז"ל מצדיק בינו, בעלי פז, ללא תמורה ועבור הלוואה בסך של 20 מיליון שקל לרכישת הרשת. חושינסקי לא התחייב אישית לפרוע את ההלוואה והמקור לפרעון היה רק מתוך נכסי הרשת. אחרי שבמשך כשנה נפרעו כ-6 מיליון שקל ועוד עומדת לזכותו ערבות בנקאית של כ-1.25 מיליון שקל, הגיש בינו בקשה לכינוס בכדי לקרוא לחוב שלו בחזרה כנושה מועדף.



בראיון ל-TheMarker אמר רמי אלעד (אחיו של חושינקי ז"ל שלקח עליו את התחייבויות אחיו וניהול בורגראנץ' משזה נפטר. ע.ד), כי תנאי ההלוואה, לפיהם נדרשו לשלם לפז כל שנה מחצית מתזרים המזומנים החיובי בנוסף לפרעון רבעוני של ההלוואה, היו בלתי הגיוניים: "הם ידעו מה המצב בחברה. הם ידעו שבורגראנץ' היא חברת מזון מהיר, ששולי הרווח שלה נמוכים. מי חושב שאפשר למשוך מחברה כזאת כאלה סכומים דמיוניים?... בחלומות הוורודים שלהם צדיק בינו ואנשי פז לא חשבו שאפשר למשוך כל כך הרבה כסף מבורגראנץ', כי הם ידעו מה מצב החברה....כשמישהו אומר שיש לו בעיה בתשלום, בדרך כלל מדברים על זה. התשובה של פז היתה בקשה לכינוס נכסים במעמד צד אחד. והם ידעו שיש קונה פוטנציאלי".



באחרונה, לאחר התמחרות, הודיעה הממונה על ההגבלים העסקיים לפני כשבועיים כי בכוונתה לאשר את המיזוג בין רשת בורגר ראנץ' לבין רשת ברגר קינג אשר הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר במסגרת הליך ההתמחרות.



מפז סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully