וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובה מכשירי מדידה מתקשה לחזור לרווחיות - רשמה הפסד נקי של 2.6 מיליון דולר

שמואל שוסטר

5.11.2008 / 14:03

הכריזה על תוכנית התייעלות ובכוונתה לצמצם את הוצאותיה התפעוליות ב-5 מיליון דולר במהלך 2009


רבעון לא קל עבר על מכשירי מדידה. הירידה בביקוש העולמי למוצריה הביא את יצרנית המערכות למדידה מדויקת של פרוסות סיליקון מרחובות לפטר כ-30 מעובדיה - 10% מכוח העבודה בחברה. בנוסף נאלצה החברה לצפות במנייתה שנופלת אל מתחת למחיר של דולר אחד - רף המינימום למסחר בנאסד"ק.

בסיכומו של דבר נתנו הזעזועים את אותותיהם בדו"חות החברה והיא נאלצה לדווח על ירידה של 36% בהכנסותיה לרבעון השלישי של 2008 ל-8.8 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007. וירידה של 20% בהשוואה להכנסותיה ברבעון השני של השנה.

בעוד שהכנסותיה ממתן שירותים נותרו כמעט ללא שינוי רשמה נובה ירידה חדה של כ-24% בהכנסותיה ממכירת מוצרים, שהסתכמו ב-5.5 מיליון דולר בלבד. הירידה בהכנסות ממכירת מוצרים פגעה בשולי הרווח של החברה והרווחיות הגולמית נפלה ל-24% בהשוואה ל-38% ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה בהוצאות המכירה ומחיקה של מלאי בהיקף של 850 אלף דולר הביאו את החברה לצמצם את ההפסד הנקי לעומת הרבעון המקביל ובשורה התחתונה רשמה נובה הפסד של 2.6 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 3.7 מיליון דולר, או 19 סנט למניה ברבעון השלישי של 2008.

בניכוי הוצאות בגין פיצוי מבוסס מניה (אופציות להנהלה ולעובדים) ומחיקה של מלאי רשמה נובה הפסד נקי של 1.7 מליון דולר, או 9 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 800 אלף דולר, או 4 סנט למניה, ברבעון הקודם.

לפני כשבוע הודיעה נובה מכשירי מדידה כי תקבל החזר מלא של השקעותיה ב-ARS בסך 3 מיליון דולר. החברה, דיווחה כי במהלך החודש האחרון נרכשו מחדש בערכן הנקוב המלא איגרות ה-ARS שבידיה על ידי הבנק מנהל ההשקעה, לפי שווי נקוב של 3 מיליון דולר, כחלק מהסכם רכישה מחדש של האגרות עם בנק זה.

נובה אינה צופה לרשום הוצאות כלשהן בהקשר להסכם רכישה זה, מאחר והוא היה מבוסס על הסכם פשרה כולל בין הבנק לבין הרשויות בארצות הברית. כתוצאה ממימוש הסכם הרכישה, מעריכה נובה כי תרשום הכנסה חד פעמית בסך של 1.4 מיליון דולר, בדו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2008. בעקבות קבלת ההחזר עומדות יתרות המזומן של החברה, נכון לסוף הרבעון השלישי, על 20.7 מיליון דולר.

לאור הירידה בביצועים, הכריזה נובה על תוכנית לצמצום הוצאות. לדברי החברה בכוונתה לצמצם את ההוצאות התפעוליות ב-2009 בכ-5 מיליון דולר. הקיצוץ בהוצאות צפוי להתפרס על פני כל הארגון למעט המחקר והפיתוח, שם מתכוונת החברה להמשיך ולהשקיע "באגרסיוויות" בכדי להעלות את יתרונה התחרותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully