וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מושפעת אורמת טכנולוגיות מהמשבר הכלכלי בעולם?

TheMarker

5.11.2008 / 14:07

אורמת טכנולוגיות צפויה לפרסם את היום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ב-2008 בבית ההשקעות אי.בי.אי מעריכים כי צפויים לה דו"חות טובים, עונתית זהו הרבעון החזק בחברה מבחינת מכירות חשמל


השפעות המשבר הכלכלי על עשויות להופיע בעתיד עם עלויות גיוס הון גבוהות יותר ותעריפים נמוכים בחוזים עתידיים, כך מעריך היום מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי יובל זעירא. בבית ההשקעות העלו את שיעור ההיוון לחברה מרמה של 8% ל-9% ומחיר היעד לחברה עומד על 40 דולר והמניה נסחרת כיום סביב שער של 24 דולר למניה.

להערכת זעירא פעילותה של אורמת טכנולוגיות יציבה ואין זעזועים בטווח הקצר בשל ביקוש קשיח לחשמל. לחברה חוזים ארוכי טווח בתעריפים קבועים וידועים, כמעט בכל התחנות.

אורמת טכנולוגיות צפויה לפרסם את היום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ב-2008 בבית ההשקעות אי.בי.אי מעריכים כי צפויים לה דו"חות טובים, עונתית זהו הרבעון החזק בחברה מבחינת מכירות חשמל. מגזר המוצרים צפוי להראות גידול מהותי בחצי השני תוך שיפור הרווחיות על מכירות הפרויקטים.

הכנסות אורמת טכנולוגיות ממגזר החשמל צפויות להערכת כלכלני אי.בי.אי לעמוד על 68 מיליון דולר וזאת בהתאם לחוזי החשמל החתומים ואלו שהצטרפו במהלך המחצית הראשונה. הנחיות החברה למכירות חשמל הן של 250 מיליון דולר בשנת 2008. הרבעון השלישי הוא חזק עונתית מבחינת מכירות חשמל, חודשי הקיץ מתאפיינים בצריכה גבוה, החברה הכינה את התחנות כך שחודשים אלו יעבדו בתפוקה מקסימאלית, המחצית הראשונה הסתכמה ב-121 מיליון דולר הכנסות ממגזר זה.

להערכת אי.בי.אי מעניין יהיה לשים לב להתקדמות הפרויקטים שבבניה ובהרחבה, במהלך המחצית השנייה של 2008 צפויים להתווסף למצבת המגה-וואטים: 50 מגה מפרויקט North Brawley, 35 מגה מהשלב השני של פרויקט Olkaria3, ו-50 מגה נוספים מ-Brawley East . פרוייקט פונה-הוואי, שתעריפי המכירה בו נגזרים ממחיר הנפט באיחור צפוי לתרום הכנסות גבוהות באופן יחסי.

מגזר המוצרים צפוי לספק לאורמת טכנולוגיות הכנסות של 70-80 מיליון דולר בשנת 2008. צבר ההזמנות בחלוקה לרבעונים מצביע על הכנסות צפויות של 14-16 מיליון דולר ברבעון השלישי, באי.בי.אי מעריכים ש-2-4 מיליון דולר יתווספו כהכנסות של מוצרי מדף והזמנות שהתקבלו. במחצית השנייה של השנה תכיר החברה בהכנסות מחוזה עם NGP Blue Mountain I LLC להקמת תחנה גיאותרמית בנבדה, אשר תכלול 3 יחידות כוח מתוצרת אורמת, טורבינות שחלקן סופקו כבר במהלך הרבעון השלישי.

רווחיות מגזר החשמל יחסית קבועה ואינה נתונה לתנודות משמעותיות בשל התעריפים הקבועים במרבית הפרויקטים. פרויקט Puna שתעריפיו נגזרים ממחירי הנפט צפוי דווקא ליהנות מעליית מחירים ולתרום לשורת המכירות והרווח.

רווחיות מגזר המוצרים של אורמת טכנולוגיות סבלה משחיקה בשנת 2007 כתוצאה מהעלייה בהוצאות ההקמה (מתכות אנרגיה וכד'), החוזים החדשים שנחתמו כוללים מנגנון התאמה לעלויות ההקמה. באי.בי.אי מעריכים כי גם במגזר זה צפוי שיפור במרווחים ברבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully