וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של אובמה: 80% מהבנקים בארה"ב הקשיחו את תנאי האשראי

TheMarker

5.11.2008 / 14:29

הבנק הפדרלי בארה"ב פירסם שלשום את סקר ההלוואות הבנקאיות לחודשים אוגוסט-אוקטובר, המעיד על ירידה מהותית בנכונותם של הבנקים לאשר הלוואות למסחר ותעשיה



הבנק הפדרלי בארה"ב פירסם שלשום את סקר ההלוואות הבנקאיות לחודשים אוגוסט-אוקטובר. הסקר מעיד על ירידה מהותית בנכונותם של הבנקים לאשר הלוואות למסחר ותעשיה. תוצאות הסקר אינן מפתיעות לאור הטלטלה שחווה המגזר הפיננסי בשנה האחרונה, ולאור תחזיות להמשך החרפה בתנאים הכלכליים במשק האמריקני בטווח הקצר-בינוני לפחות.



אמנם הממשל האמריקני בהובלת הבנק הפדראלי עושים כל מאמץ להחזיר את הביטחון העסקי למערכת הפיננסית ולעודד פעילות הלוואות על ידי הזרמת נזילות אינטנסיבית והשפעה ישירה ועקיפה על שוק הכספים, אולם עדיין ללא הצלחה משמעותית. להערכת מנהל המחקר בספרינט האנליסט אריה טל הממשל צריך לנקוט בצעדים מוניטאריים ופיסקאליים נוספים.



מהסקר הבנק הפדרלי עולה כי 80% מהבנקים המקומיים הקשיחו את תנאי האשראי בשלושת החודשים האחרונים להלוואות למסחר ותעשייה, כאשר בסקר הקודם דווח כי רק 60% מהבנקים הקשיחו את עמדותיהם. כמו כן, רוב הבנקים המשיכו להקשיח תנאי אשראי גם להלוואות לנדל"ן וצריכה פרטית.



מגמות אלה לא מפתיעות כאשר החששות לשמיטת חובות עולים והאינדיקאטורים המובילים כמו התחלות בנייה, הזמנות חדשות, אמון הצרכנים מצביעים על החרפת התנאים הכלכליים בחצי השנה הקרובה לפחות. ובנוסף, לאחר מספר שנים של שאננות מצידם ופזרנות אשראית, הבנקים נוקטים במשנה זהירות ובשמרנות רבה.



מדיניות הקשחת התנאים עומדת בסתירה לרצון הממשל אשר מעוניין לעודד פעילות הלוואות, ולהביא להתייצבות הכלכלה. להערכת מנהל המחקר של ספרינט האנליסט אריה טל, גם אם הבנקים "יתכופפו" מעט ויקלו את תנאי האשראי, פעילות האשראי בשנים הקרובות לפחות תהיה נמוכה לעומת שנות הפזרנות והשאננות הקודמות ויהיו לכך השלכות על צמיחתו של המשק האמריקני והגלובאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully