וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: 5 מכשירי MRI חדשים יוצבו בבתי החולים, עם עדיפות לפריפריה

רוני לינדר-גנץ

5.11.2008 / 14:46

השיעור לנפש של מכשירי MRI באזור תל אביב גבוה פי 3 לעומת הדרום, ופי 7 לעומת הצפון


חמישה מכשירי MRI נוספים יוצבו בבתי חולים בישראל, תוך מתן עדיפות לפיזורם בדרום וצפון הארץ, אזורים המופלים לרעה לעומת המרכז מבחינת זמינותם של המכשירים. כך הוחלט אתמול (שלישי) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

הדיון התקיים בעקבות רצונו של משרד הבריאות לשנות את תקנות בריאות העם (מכשירים מיוחדים) כך ששיעור מכשירי ה-MRI (מערכת מיפוי רקמות המבוססת על תהודה מגנטית) לנפש יעמוד על 1:475,000 במקום 1:750,000 עד היום – שינוי שיאפשר הוספת חמישה מכשירים.

בעקבות פניית עו"ד דורי ספיבק מהקליניקה המשפטית של אוניברסיטת תל אביב, בשם ארגוני זכויות אדם (קבוצת באר שבע שוויון בבריאות, רופאים לזכויות אדם, האגודה לזכויות האזרח והקליניקה המשפטית), הורו חברי הוועדה למשרד הבריאות להכניס למכרז להפעלת המכשירים סעיפים שיבטיחו עדיפות לפריפריה. בנוסף, הוחלט כי המכרז להוספת מכשירי ה-MRI יועבר לאישור הועדה בטרם יפורסם. משרד הבריאות התחייב להציג את המכרז בפני חברי הועדה בתוך חודש.

נכון להיום סובלים מחוזות הצפון והדרום ממחסור במכשירי MRI לעומת מחוז תל אביב: השיעור לנפש של מכשירי MRI באזור תל אביב גבוה פי 3 לעומת הדרום, ופי 7 לעומת הצפון. כמו כן, השיעור לנפש של מכשירי CT (מערכת מיפוי ממוחשב של הגוף לגילוי רקמות בלתי תקינות) גבוה בתל אביב ב-70% לעומת הדרום וב-60% לעומת הצפון.

בנוסף, בעוד באזור המרכז יש שלושה מכשירי PET.CT (שילוב של מיפוי ממוחשב ושל קליטה של חומר רדיואקטיווי מרקמות בלתי תקינות) - באזורי הדרום והצפון אין כלל מכשיר כזה. בנוסף, אין בדרום ובצפון אף מכשיר ליטוטריפטר, שמאפשר בחלק מהמקרים טיפול באבנים בכליות או בכיס המרה בלא התערבות כירורגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully