וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדים כבדים לחברות ביטוח האג"ח MBIA ואמבק: MBIA רשמה הפסד רבעוני של 806.5 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

5.11.2008 / 15:16

אמבק דיווחה על הפסד של 2.43 מיליארד דולר ברבעון השני של 2008 בשל חשיפתה לשוק נגזרי האשראי



MBIA (סימול MBI) ואמבק (סימול ABK) האמריקאיות, חברות ביטוח האג"ח הגדולות בעולם, דיווחו היום על הפסדים כבדים ברבעון השלישי, בשל חשיפתן לשוקי נגזרי האשראי ובעקבות משבר האשראי העולמי.



MBIA, חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם, דיווחה על הפסד של 806.5 מיליון דולר, או 3.48 דולר למניה, לעומת הפסד של 36.6 מיליון דולר או 30 סנט למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הפסדיה של החברה היו גבוהים מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי החברה תרשום הפסד של 1.04 דולר למניה במהלך הרבעון.



הפסדיה של MBIA נבעו מהצורך של החברה להגדיל את רזרבות המזומנים שלה, למקרה שתביעות הביטוח על אג"ח שהגיעו לחדלות פירעון יעלו בחדות בשל המשבר בשווקים הפיננסיים. מ-MBIA, שלא ביצעה עסקות חדשות בשוק האג"ח המוניציפליות מאז שחברת הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי שלה ביולי, נמסר כי החברה צפויה לשלם פיצויים נוספים על אג"ח מגובות במשכנתאות בסך 961 מיליון דולר שאותן ביטחה.



אמבק, חברת ביטוח האג"ח השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום על הפסד רבעוני של 2.43 מיליארד דולר, או 8.45 דולר למניה, לעומת הפסד של 360.6 מיליון דולר או 3.53 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד התפעולי של החברה זינק ל-7.81 דולר למניה, לעומת תחזיות הכלכלנים להפסד תפעולי של 74 סנט למניה. אמבק הטילה את האחריות להפסדיה על חשיפתה לשוק נגזרי האשראי, שהובילו למחיקות ערך בסך 2.7 מיליארד דולר, והצורך להגדיל את הרזרבות בשל הציפיות לריבוי בתביעות הביטוח בעקבות המשבר.



חברות ביטוח האג"ח, המבטחות אג"ח במקרה של שמיטת חוב, הן מקורבנותיו הבולטים של המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. שלוש חברות הדירוג הגדולות בעולם, מודי'ס, סטנדרד אנד פור'ס (S&P) ופיץ', הורידו ביולי את דירוג האשראי המושלם (AAA) של MBIA ואמבק, בשל החששות כי יסבלו מקשיי נזילות. עד כה, חמש מתוך שבע חברות ביטוח האג"ח הגדולות בארה"ב איבדו את דירוג ה-AAA שלהן בעקבות התרסקות השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully