וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בירידות חדות

נתן שבע

6.11.2008 / 15:30

המעו"ף איבד 4.5%, מדד הנדל"ן קרס ב-8.9%. גם הדו"חות הטובים לא עוזרים: טבע ירדה ב-4%, מכתשים אגן ב-7.2%

האווירה החיובית בתחילת השבוע, לאחר ההתאוששות בבורסות העולם התחלפה ביומיים האחרונים באווירת נכאים. חגיגות הנצחון של הנשיא החדש והתקווה שהפיח בקרב המשקיעים נעלמה לחלוטין והמשקיעים חזרו שוב לדבר על החששות הכבדים ממיתון.

מדד תל אביב 25 איבד 4.5% לרמה של 749 נקודות, אבל בסיכום שבועי טיפס 3.3%, מדד תל אביב 100 השיל 4.6% לרמה של 664 נקודות ועלה ב-3% השבוע ומדד התל טק איבד 7%. מחזור המסחר היה נמוך מהרגיל והסתכם ב-1.2 מיליארד שקל - אולי נקודת אור מסויימת עבור המשקיעים.

במסחר בוול סטריט חזר אמש החשש מפני מיתון כבד בקרב המשקיעים, כשחגיגות הניצחון לנשיא החדש נשכחו. מדד הדאו ג’ונס ירד ב-5% ומדד הנאסד"ק איבד 5.5%. גם אמירות של סגן שר האוצר לשעבר, רוג'ר אלטמן, כי ג'נרל מוטורס עשויה לקרס ללא עזרה מהממשל לצד דו"חות לא מעודדים של ססיקו - לא עשו טוב למשקיעים. הבורסות במזרח צונחות עד 6% - ככל הנראה בורסות אירופה יגיבו בהתאם ויאבד גובה, זה יום השני ברציפות.

עונת הדו"חות הכספיים בתל אביב מתחילה לצבור תאוצה. חברת טבע פירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי שהעידו על המשך הצמיחה של החברה ואף העלתה את תחזית להמשך השנה. מרבית האנליסטים העריכו כי מדובר בסך הכל בדו"ח פושר של החברה. המניה, שגם כך נחלשה בימים האחרונים, הגיבה בירידות שהתחזקו במעט לקראת סוף המסחר בעקבות פתיחה שלילית בוול סטריט. המניה איבדה 4%.

מכתשים אגן המשיכה להידרדר ומחקה כמעט חמישית משוויה בתוך יומיים, לאחר שהיום ירדה ב-7.2%. הנפילה במניה באה יום לאחר הדו"חות הכספיים מתוך החשש כי הרבעון הנוכחי של החברה יהיה פחות טוב מקודמיו. UBS הוריד את המלצתו למניה ל"נייטרלי" וחתך את מחיר היעד למניה ל-17 שקל - 14% מעל מחירה של המניה בשוק. כור (-7.38% , 69.0) החברה האם של מכתשים איבדה 10%.

כי"ל צללה ב-8.3% למטה במחזור הגבוה בשוק על רקע ירידה במחירי הסחורות ונפילות במניות הדשנים. החברה לישראל, החברה האם של כי"ל, ירדה ב-5.5%.

מדד הנדל"ן הוביל היום את הירידות עם צניחה של8.9% והשלים בכך ירידה של 14% ביומיים לרמה של 196 נקודות - שפל של חמש שנים. את הירידות במדד הובילה אפריקה נכסים שאיבדה 16%, ג'.טי.סי. השילה 13% ודלק נדל"ן צנחה ב-11%.

דווקא מניות הבנקים איבדו פחות מהשוק. מדד הבנקים איבד 2.7% כאשר הפועלים ירדה ב-0.7% ולאומי השילה 3.8%.

מדדי התל בונד דווקא הצליחו לטפס ביומיים האחרונים בשיעורים נאים הודות לתקנה החדשה של משרד האוצר המאפשרת לגופים הפנסיוניים שלא לרשום הפסדים (או רווחים) על סחורה חדשה שירכשו. מדדי התל בונד זינקו ביומיים האחרונים בשיעורים של 6%-3%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully