וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי גדל ב-50% - אבל מכתשים אגן קרסה ב-12%

מאת יורם גביזון

6.11.2008 / 7:29

קפיצה ברמות המלאי מעבר לתזרים שלילי ותחזית שמרנית להשפעת המשבר העיבו על גידול של 30% במכירות ושיפור משמעותי ברווחיות



>> סביר להניח שאברהם ביגר, היו"ר והמנכ"ל של חברת מכתשים אגן, ציפה לתגובה שונה של שוק ההון לגידול של 30.5% במכירות - עלייה של 51% ברווח התפעולי ושיפור מהותי ברווחיות התפעולית. אך מניותיה של יצרנית חומרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם נפלו אתמול ב-12.3% במחזור של 95 מיליון שקל - כמעט כפול מהמחזור הממוצע במניה.



הירידה נרשמה על רקע הצהרת החברה כי "השינויים במגמות שאפיינו את שוק הסחורות החקלאיות החל במחצית השנייה של הרבעון והשפעות המשבר הפיננסי עלולים לגרום להאטה בביקושים למוצרי החברה ובקצב הצמיחה שלה. לחוסר היציבות בשווקים הפיננסיים עלולה להיות השפעה מהותית בתקופה הקרובה".

ההכרזה עמדה בסתירה לאופטימיות שנשבה מהדו"חות הכספיים של מתחרותיה של מכתשים אגן, כמו נופארם האוסטרלית וסינג'נטה השווייצית, שאף העריכה שמחירי מוצריה יעלו ב-4% עד 6% ב-2009, וגם בסתירה לדבריו של ביגר עצמו בשיחת הוועידה עם האנליסטים, שבה ציין כי "אין לחץ על מחירי המכירה של החברה ואין ירידה בביקושים".



האנליסטים התעלמו מהגידול במכירות, בשיעורי הרווחיות וברווח, והתרכזו בגידול במלאי, בתזרים המזומנים השלילי ובדיווחים על הרעה בתנאי האשראי בברזיל ובשווקים מתפתחים אחרים.



הרווח הנקי של מכתשים צמח ב-65% ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007, והסתכם ב-51 מיליון דולר. הרווח הנקי גדל ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007 ב-160% - בנטרול רווח הון ממכירת החברה המוחזקת Rice Co ב-2007. מכירותיה של מכתשים אגן צמחו ב-29% ברבעון השלישי של 2008 בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו ב-640 מיליון דולר.



הגידול נבע מעלייה כמותית במכירות, התחזקות היורו מול הדולר ועלייה במחירי המוצרים של מכתשים אגן. החברה העריכה שחלק מהגידול במכירות הוא תוצאה של הקדמת מכירות מהרבעון הרביעי באמריקה הלטינית.



מכתשים רשמה גידול של 29% במכירות באמריקה הלטינית, בעיקר בברזיל, כתוצאה מהביקושים החזקים לסחורות חקלאיות. החברה רשמה גידול של 39% במכירות באירופה, הודות להתחזקות ממוצעת של 9% בשער היורו כלפי הדולר ועלייה בכמויות.



הרווח הגולמי של מכתשים אגן גדל ב-29.8% ברבעון השלישי והסתכם ב-210 מיליון דולר, שהם 32.8% מהמחזור בהשוואה ל-32.5% מהמחזור ברבעון המקביל.



הרווח התפעולי של מכתשים בנטרול רווח ההון ממכירת Rice Co ב-2007 צמח ב-51% ברבעון השלישי, והסתכם ב-333 מיליון דולר. האנליסטים לא התרשמו משיפור של 2% ברווחיות התפעולית והתמקדו בהיבטים המדאיגים במאזנה של החברה, כמו תזרים שלילי של 88 מיליון דולר מפעילותה השוטפת ברבעון החולף.



מכתשים אגן הודיעה כי תחלק דיווידנד של 50 מיליון דולר. החברה ציינה בנוגע להודעתה מלפני חודשיים על קיום מגעים מקדמיים לרכישת חברה בהיקף משמעותי, ככל הנראה אלבאו, שנכון למועד פרסום הדו"חות ולנוכח המשבר הפיננסי לא חלה התקדמות וסיכויי ביצוע העסקה נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully