וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביטול העסקה: גילת תובעת את קבוצת הרוכשים בסכום של 47.3 מיליון דולר

ניר צליק

6.11.2008 / 7:29



>> גילת לוויינים תובעת את קונסורציום המשקיעים על ביטול העסקה לרכישתה על מלוא דמי הביטול הנקובים בחוזה עמה, 47.3 מיליון דולר. החברה פועלת נגד כל אחד מהגורמים על פי חלקו היחסי בעסקה.

התביעות הוגשו בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מבטח שמיר אחזקות, קבוצת LR, קבוצת גורס קפיטל ו-DGB השקעות. נגד כל אחד מהצדדים הוגשה תביעה, בהתאם לחלקו היחסי בדמי הביטול, על פי הערבות שהעמיד בהתאם להסכם. מאחר שמבטח שמיר מחזיקה ב-27.5% מתאגיד גלקטיק, שנוסד לצורך הרכישה, היא נתבעת על 13.1 מיליון דולר. LR, המחזיקה גם היא ב-27.5% מתאגיד הרכישה, נתבעת אף היא על 13.1 מיליון דולר. גורס קפיטל, המחזיקה ב-35% מהתאגיד, נתבעת על 16.7 מיליון דולר. DGB, המחזיקה בכ-10% מתאגיד הרכישה, נתבעת על 4.8 מיליון דולר.



על פי התביעה, נתקלה קבוצת הרוכשים בקשיים בהשגת המימון לעסקה לרכישת גילת ב-475 מיליון דולר. לטענת גילת, הנתבעת העלתה "מיני אמתלות וטענות שונות" מתוך "מטרה לנסות ולהתחמק מהשלמת הליך המיזוג". ראוי לציין שמאיר שמיר עצמו מחזיק בכ-5.5% ממניות גילת לוויינים, ולמעשה הוא בעל המניות השני בגודלו בחברה.



מקבוצת הרוכשים נמסר בתגובה: "קבוצת הרוכשים הודיעה לגילת בכמה הזדמנויות שהתנאים לסגירת העסקה תחת הסכם המיזוג לא נענו, כפי שהתברר מהביצועים של החברה. אנו מכחישים את ההאשמות שהקבוצה הפרה את החוזה".



ממבטח שמיר נמסר בתגובה: "מבטח שמיר דוחה את זכאותה של גילת לפיצוי הנטען. מבטח שמיר עוד לא קיבלה לידיה את כתב התביעה. לאחר שיתקבל, תשקול החברה את תגובתה, לרבות הגשת תביעה נגד גילת בגין הפרת הסכם הרכישה".



מאז שנפוצו השמועות על פיצוץ העסקה נפלה מניית גילת ב-66%, והחברה נסחרת כיום לפי שווי של 150 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully