וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר לחקור את פז בעניין חובה של בורגראנץ'

מאת עדי דברת

6.11.2008 / 7:29

מפרקי רשת המזון מבקשים לבדוק אם פז נחשבת נושה מועדפת כדי לקבוע את סדר הקדימויות בין נושי הרשת



>> נציגי חברת פז ייחקרו בנוגע לחוב של רשת המזון המהיר בורגראנץ' כלפי החברה - כך אישר אתמול בית המשפט. את הבקשה לחקירה הגישו לפי כשבוע עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח אליעזר שפלר, המפרקים הזמניים של בורגראנץ', במטרה לחקור אם פז היא אכן נושה מועדפת של בורגראנץ'. זאת, לקראת הסדר בין נושי הרשת.

את הרשת רכש יוסי חושינסקי, שמת בינואר 2008, מצדיק בינו, בעל השליטה בפז, ואף לקח מבינו הלוואה בסך של 20 מיליון שקל. חושינסקי לא התחייב אישית לפרוע את ההלוואה, והמקור לפרעון אמור היה להיות רק מתוך נכסי הרשת.



לאחר שבמשך כשנה נפרעו כ-6 מיליון שקל ולזכותה של פז עומדת ערבות בנקאית בסך של כ-1.25 מיליון שקל, הגיש בינו בקשה לכינוס כדי לגבות את יתרת החוב שלו - 13 מיליון שקל - כנושה מועדף. בעקבות הבקשה מונו לבורגראנץ' באחרונה מפרק זמני וכונס נכסים.



המפרקים יחקרו את אנשי פז בכל הנוגע להמשך מעורבותה בפעילות בורגראנץ', לאחר עסקת המכירה בין השתיים. כלומר, ייתכן ולפז היתה עדיין מעורבות פעילה בבורגראנץ', ולכן היא נחשבת נושה רגילה ולא מובטחת. החקירה נעשית כדי לקבוע את סדרי הקדימויות בין נושי הרשת. אם פז לא תסכים עם מסקנות המפרקים בסוגיה זו, העניין יועבר להכרעה של בית המשפט.



עו"ד ברגרזון צירף לבקשה מכתב מבא כוחה של חברת פז, שניתן לו לטענתו עוד באוגוסט בזמן שמונה למפרק הזמני, שלפיו פז מסכימה שהוא יבחן את תוקף השעבוד שנרשם לטובתה.



בראיון ל-TheMarker אמר רמי אלעד (אחיו של חושינקי שלקח עליו את ההתחייבויות וניהל את בורגראנץ' לאחר שאחיו נפטר - ע"ד), כי תנאי ההלוואה, שלפיהם נדרשו לשלם לפז בכל שנה מחצית מתזרים המזומנים החיובי, בנוסף לפרעון רבעוני של ההלוואה, היו בלתי הגיוניים.



לדבריו, "הם ידעו מה המצב בחברה. הם ידעו שבורגראנץ' היא חברת מזון מהיר, ששולי הרווח שלה נמוכים. מי חושב שאפשר למשוך מחברה כזאת כאלה סכומים דימיוניים? בחלומות הוורודים שלהם לא חשבו בינו ואנשי פז שאפשר למשוך כל כך הרבה כסף מבורגראנץ'. כשמישהו אומר שיש לו בעיה בתשלום, בדרך כלל מדברים על זה. התשובה של פז היתה בקשה לכינוס נכסים במעמד צד אחד. הם ידעו שיש קונה פוטנציאלי".



לפני כשבועיים, לאחר הליך התמחרות, הודיעה הממונה על ההגבלים העסקיים כי בכוונתה לאשר את המיזוג בין בורגראנץ' לבין רשת ברגר קינג - שהציעה את ההצעה הגבוהה ביותר בהתמחרות.



מפז נמסר בתגובה: "מדובר בשיעבודים תקפים. סמכות החקירה מוענקת למפרק לפי חוק, בהתאם להסכם שהושג על ידי כונס הנכסים הרשמי, ועליו חתמו כל הצדדים. בית המשפט הוא זה שיכריע לגבי תוקף השעבודים".



במקביל, הודיעה אתמול קבוצת אורגד אחזקות, בעליה החדשים של בורגראנץ', כי פתחה את מסעדת בורגראנץ בראש פינה שהיתה סגורה בחודשים האחרונים, וכן הפעילה מחדש את שירות המשלוחים ברוב חלקי המדינה. בשלב זה מגיע מספר מסעדות בורגראנץ' הפתוחות ל-54.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully