וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התלונות על מצוקת החנייה ברחוב הראשי הן אגדה אורבנית"

ליאור דטל

6.11.2008 / 7:29

הלו, זה ראש העיר?



>> "יש ברעננה עומסי תנועה כמו בכל אזור המרכז והשרון" - כך אומר ראש עיריית רעננה נחום חופרי, על מצוקת התחבורה בעיר. "כביש 531 אמור להקל על העומסים ברחוב אחוזה ואנחנו פועלים מול משרד התחבורה כדי לקדם אותו תוך פגיעה מינימלית בתושבים שגרים בסמיכות לו".

חופרי ציין כי גם כביש 541 צפוי להקל על עומסי התנועה ופיתוח מחלף רעננה הצפוני, הצפוי להסתיים ב-2010, יסייע גם הוא.



אבל תושבים רבים מודאגים שהכביש דווקא יפגע ברמת החיים.



"מול הפגיעה הנוכחית של עומסי התנועה לאורך הרחובות ברעננה, אז ודאי שהפגיעה של כביש 531 תהיה הרבה פחות משמעותית. ראש עיריית הרצליה יעל גרמן ואני ניהלנו מאבק כדי להקטין את הפגיעה הסביבתית של הכביש, ואנחנו מחויבים לקדם אותו כדי להקל על העומסים, ומצד שני למזער את הנזקים".



ומה לגבי מצוקת הדיור בעיר?



"אני גאה בביקוש הגבוה למגורים. אני חושב שזה לא מעט בזכות השירותים הטובים, רמת החינוך והעובדה שאנו אחת הערים הירוקות ביותר. אנו בהחלט פועלים כדי לקדם תוכניות בנייה בזהירות כדי לא ליצור עומסי תנועה נוספים, כאשר סלילת כביש 531 הוא אחד התנאים המוקדמים לבנייה. מדובר בהקמת 3,500 יחידות דיור עם פתרונות לזוגות צעירים. אני מקווה שזה יגדיל את ההיצע, אבל מצד שני יהיה קשה לעצור את המחירים כי כולם רוצים לגור בעיר".



התושבים ובעלי העסקים מתלוננים גם על מצוקת החנייה במרכז העיר, בעיקר אחרי השיפוץ ברחוב אחוזה.



"אני קורא לזה אגדה אורבנית. במהלך השיפוץ הרחבנו את המדרכות כדי לאפשר להולכי הרגל ורוכבי האופניים לקבל את המרחב שלהם. סגרנו 38 מקומות חנייה, אך הרחבנו את מגרשי החנייה הסמוכים ופתחנו מגרשי חנייה נוספים. באחוזה אין אזורים שמסומנים בכחול-לבן, והתושבים יכולים לחנות היכן שהם רוצים ללא תשלום".



השיפוצים האחרונים בעיר לא באו על חשבון פיתוח התשתיות?



"רוב הכסף שהושקע בפיתוח אחוזה היה בהכנסת קווי המתח מתחת לקרקע ובפיתוח תשתיות ביוב וקווי מים. השדרוג תואם כך שיקלוט את הרכבת הקלה בצורה נוחה. חלק מהשיפוץ כלל את הנגשת בית העירייה. כיום, סוף-סוף אנשים נכים יכולים להגיע ללשכת ראש העיר".



ומה לגבי הטענות שמדובר בבזבזנות?



"החלטתי שברעננה כל ילד יוכל להרשות לעצמו ליהנות מהמותרות של רחצה בבריכה מבלי שהוריו יהיו חברים בקאנטרי קלאב. הקמנו גם מגרשי טניס שנהנים מהם בעיקר בני הנוער ותושבי העיר. זו עיר שמקדמת את הספורט כחלק מתרבות החיים".



מה מקור הגאווה של העיר?



"תושבי העיר. מספר התושבים קרוב ל-80 אלף, ועם זאת אנחנו מצליחים לשמור על אופי של עיר שהתושבים בה מפרגנים אחד לשני ושומרים על תרבות טובה".



אם היו מקציבים לך 10 מיליון שקל, במה היית משקיע?



"הנושא הראשון בסדר העדיפויות שלי הוא החינוך. במידה והייתי מקבל כזה סכום הייתי מתייעץ עם חברי העירייה, מתוך כוונה להשקיע אותו בחינוך למצוינות עם דגש על גילאי הגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully