וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מציג תחזית נמוכה לצמיחה בישראל ב-2009 - 1.8% בלבד

מאת טל לוי

6.11.2008 / 7:29

להערכת ליאו ליידרמן, הסיבה העיקרית להאטה בצמיחה היא פגיעה חדה בצריכה הפרטית



>> "המשבר עדיין בעיצומו, סופו והשלכותיו אינם ידועים, אך ברור שהוא עמוק, חובק עולם ואינו פוסח על אף כלכלה" - כך כתב הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן, בסקירה החודשית. בהפועלים מפחיתים את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2009 ל-1.8% בלבד - מהתחזיות הנמוכות במשק. מכאן, שהצמיחה לנפש לא תשתנה - בשל העלייה בשיעור דומה של האוכלוסייה.



"הצמיחה במדינות המפותחות ב-2009 תהיה שלילית והצמיחה העולמית תרד לרמה של כ-1.2% בלבד. על אף החששות הרבים, קונצנזוס התחזיות מניח שפעולות החילוץ האגרסיוויות יבלמו את המשבר והכלכלה הגלובלית תעבור לצמיחה, גם אם אטית, במחצית השנייה של 2009. אנו מאמצים תחזית זו, על כל האי-ודאות הכרוכה בה", כתב ליידרמן.

ליידרמן אופטימי לגבי ישראל ומציין כי לא התפתחה בועה בשוק הנדל"ן והסקטור הפיננסי שמר על איתנותו ולא נזקק לסיוע השלטונות. למרות זאת, "בעידן הגלובליזציה לא נימנע מתשלום המחיר. השווקים הפיננסיים בישראל הציגו ירידות מחירים דומות לאלה שמעבר לים, וגם הכלכלה הריאלית תיפגע משמעותית".



בבנק מעריכים כי בחציון הקרוב נראה האטה חדה בצמיחה, בעיקר בשל פגיעה חדה בצריכה הפרטית, לאור החששות מהמיתון הקרב וההפסדים הרבים בשוק ההון. בתרחיש אחר צופים הפועלים עלייה בשיעור האבטלה ל-7.5% לעומת כ-6% כיום.



בשנה הקרובה תסתכם האינפלציה ב-1.4%, מעריכים בהפועלים, וריבית בנק ישראל תרד בחודשים הקרובים. "הריבית הריאלית עדיין גבוהה. להערכתנו, היא תמשיך לרדת בחודשים הקרובים ל-3% ואולי אף פחות מכך", כותבים בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully