וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה של אן-טריג הישראלית תשולב במערכת ההפעלה של מיקרוסופט

מאת גיא גרימלנד

6.11.2008 / 7:29

משתמשים שיתקינו את מערכת ההפעלה העתידית שמפתחת מיקרוסופט יוכלו להפעילה באמצעות מסך מגע של חברת אן-טריג



>> הישג ענק לחברת הסטארט-אפ הישראלית אן-טריג (trig-N) הישראלית. החברה חתמה על הסכם עם ענקית התוכנה מיקרוסופט לשילוב הטכנולוגיה שלה במערכת ההפעלה החדשה שהיא עתידה להוציא, 7 WIN.



אחת התכונות שעתידות לאפיין את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט תהיה הפעלתה באמצעות מגע אצבעות (מולטי טאץ'), ומי שתהיה אחראית על הטכנולוגיה הזאת היא אן-טריג מכפר סבא.

מעבר למשמעות הפיננסית של שיתוף הפעולה הנוכחי, מדובר בהישג נאה, מפני שכל יצרן מחשבים, כמו דל, HP ופוטג'יסו, ירצה לתמוך במערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, ובמיוחד בטכנולוגיה שמאפשרת להפעיל אותה באמצעות אצבעות, ולכן יטרח ליצור דגמים חדשים של מחשבים ניידים שתומכים בטכנולוגיה של אן-טריג ו-7 WIN. מיקרוסופט חושפת את הטכנולוגיה החדשה בכנס שנפתח אמש עבור מפתחי מוצרים ומכשירים שמיקרוסופט עתידה לשלב.



להציל את מיקרוסופט



מיקרוסופט נמצאת במצוקה. מערכת ההפעלה ויסטה חטפה ביקורות קשות ממומחים, מאנליסטים ומעיתונאים, שטענו כי לא סיפקה את הסחורה, לפחות לא ביחס לציפיות, ובוודאי לא שדרגה באופן מהותי את מערכת ההפעלה הקודמת, XP. כעת היא מקווה שהאפליקציה המנצחת שתכבוש את לב המשתמשים תהיה טכנולוגיית המולטי טאץ' של אן-טריג.



הלחץ על מיקרוסופט הוא גדול במיוחד, מפני שהמתחרה אפל עושה חיל ביישום טכנולוגיית מולטי טאץ' במכשיר הסלולר שלה iPhone. כיום אין כמעט שחקנית סלולרית שלא מנסה לחקות את ההצלחה של אפל, והחשש המוצדק של מיקרוסופט הוא שטכנולוגיית המולטי טאץ' של אפל תזלוג גם לקו המחשבים הניידים שלה מבלי שתהיה בידה תשובה מספקת. מיקרוסופט היא לא היחידה שמודאגת, גם שאר יצרניות המחשבים מבינות שעליהן לעשות משהו בנידון, והן כל הזמן מחפשות חידושים כדי לכבוש את לב הצרכנים.



מה בעצם נוכל לעשות עם מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט והטכנולוגיה מכפר סבא במחשב שתומך במולטי טאץ? המשתמשים ב-iPhone כבר מכירים את התחושה של הפעלת תוכנות באמצעות מגע היד. זה קל ונוח, בייחוד כשמחשב הנייד הוא מחשב מחברת. אפשר להזיז תמונות מצד לצד, לסובב אותן (Rotate) או לעשות זום. למעשה, כל אייקון גרפי על המסך יוכל לפעול באמצעות מגע יד.



בינתיים, הטכנולוגיה של אן-טריג פועלת רק על דגם אחד של יצרנית המחשבים דל (Latitude XT).המטרה של מיקרוסופט ואן-טריג היא להפוך את האקו-סיסטם (סביבת המחשוב) לתומכת בטכנולוגיית מולטי טאץ. זאת במטרה ששחקני תוכנה כמו, למשל אדובי, סייברלינק ויצרני משחקים יפתחו תוכנות ואפליקציות שיאפשרו למשתמשים להפעיל אותן באמצעות מולטי טאץ'. מלבד תוכנות של צד שלישי, גם מיקרוסופט עצמה צפויה להנגיש את התוכנות שלה לטובת טכנולוגיית מולטי טאץ'. דפדפן אקספלורר 8 ,למשל, יתאים למולטי טאץ'.



ניתן לדמות את המהלך הנוכחי של מיקרוסופט ואן-טריג לשיתוף פעולה של מיקרוסופט עם שבבי אינטל. מערכות ההפעלה של מיקרוסופט מכוילות לטובת השבבים של אינטל והמשתמשים במחשבי Wintel (מחשבי מיקרוסופט ואינטל) מקבלים ביצועים משולבים טובים. כיום שוק המחשבים הניידים מונה כ-130 מיליון יחידות לשנה (רק 3 מיליון מהם הם מחשבי מחברת).



מנכ"ל אן-טריג, עמיחי בן דוד, אומר כי כבר בתחילת 2009 תכריז החברה על יצרנית מחשבים נוספת שתתמוך בטכנולוגיה שלה, ולקראת סוף 2009 ארבעה דגמים יתמכו בטכנולוגיה שלה.



40 אלף יחידות בחודש



מדוע הוא סבור שטכנולוגיית מולטי טאץ' תתפוס? "מחשבים ניידים נהפכים לכלי עבודה. כשאנחנו מדברים עם יצרני משחקים, למשל, החלום הוורוד שלהם הוא שיהיו מחשבים שהאינטראקציה איתם תתבצע באמצעות מגע. העכבר והמקלדת מוגבלים במה שהם מספקים".



באן-טריג לא רוצים לנקוב במספרים מעסקת מיקרוסופט, אבל בכל זאת אומרים ששיתוף פעולה עם בסדר גודל בינוני (כמו זה שיש כעת לחברה עם דל לגבי דגם אחד) שווה לה הכנסות של 30-40 מיליון. עד כה הדגם של דל שתומך בטכנולוגיה של אן-טריג נמכר בכ-40 אלף יחידות בחודש, ועד כה דל מכרה כ-140 אלף יחידות ממנו.



בן דוד אומר שהחברה בוחנת שיתוף פעולה עם מערכות הפעלה נוספות מלבד זו של מיקרוסופט. אן-טריג תומכת במחשבי מחברת הכוללים גם עט ייחודי שמאפשר לכתוב על צג המחשב. הפתרון הטכנולוגי שפיתחה החברה, DuoSense, מורכב משתי יחידות: חיישן שקוף המורכב על מסך LCD ומכיל אלקטרוניקה זעירה שמחוברת למחשב הראשי; ועט אלקטרוסטטי ללא סוללה (הנקרא גם stylus). בתוך החיישן מורכבות אנטנות שקופות המאפשרות לקלוט את כל שטח הפנים של המסך. האנטנות קולטות את האנרגיה ושולחות את המידע למעבד שמבצע את חישוב מדויק של מיקום העט, גם כאשר העט מרחף באוויר. למעשה, אין צורך שהעט תיגע ישירות בצג.



השימוש בעט והאצבעות מאופיין ברזולוציה ודיוק יוצאי דופן בהשוואה לשימוש במסכי מגע פרימיטיוויים הנמצאים בשימוש בין היתר במחשבי כף יד, GPS ונקודות מכירה.



עד כה החברה גייסה כ-42 מיליון דולר והיא מונה כ-100 עובדים. ההכנסות שלה ב-2008 נאמדות בכמה מיליוני דולרים. בין המשקיעים שלה ניתן לציין את קינן פרטנרס, אוורגרין, מוריס קהאן (אורום ונצ'רס), בנו בנג'י קהאן (צ'לנג'ר), מרינר, TAF, קסניה ופלנוס.



לדברי בן דוד, החברה עומדת כרגע בפני כמה אתגרים: "אנחנו צריכים לחזק את שרשרת האספקה, לדאוג להגדלת מספר הספקים. אנחנו כרגע מייצרים 20-30 אלף יחידות בחודש, כשהייצור נעשה ביפן, טיוואן וסין. שנית, אנחנו צריכים להוזיל עלויות ייצור, ושלישית, עלינו לשמור על פער תחרותי מהמתחרות שלנו. כיום אנחנו מובילים בעולם בכל הקשור לטכנולגיית מולטי טאץ' במחשבים ניידים ועלינו לדאוג שהפער הזה יישמר.



"לפני שנתיים פיתחנו טכנולוגיית מולטי טאץ' שמתבססת על מגע של אצבע אחת, וכיום HP וטושיבה מציעות משהו דומה, אבל אנחנו כבר תומכים במגע עם כמה אצבעות, ובהמשך נתמוך במגע מורכב יותר. יש לנו פער טכנולוגי של 18 עד 24 חודשים על המתחרות ואנחנו מתכוונים לשמור על הרמה הזו. התחלנו כבר לפתח את שבבים החדשים שלנו (Chipset), וזה ייקח שנה וחצי".



המשבר הפיננסי, לטענת בן דוד, לא פוגע בחברה. "המצב לא טוב. למזלנו אנחנו ממומנים היטב (החברה השלימה את גיוס בהיקף של 33 מיליון דולר בפברואר האחרון). אני לא מקנא במנכ"לים שצריכים לטייל עכשיו בעולם ולגייס כסף. המשבר יגרום לכך שאנשים יצרכו מחשבים זולים יותר עם פחות פיצ'רים חדשים. זה יקרה בוודאות בשוק הארגונים הגדולים. אבל אנשים ימשיכו לרכוש מחשבים ניידים. כיום הצורך במחשב נייד בעולם המערבי הוא כמו הצורך ללחם, לכן אני לא רואה קיטון ברכישת מחשבים ניידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully