וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ירושלים במשא ומתן לרכישת מתחם אורט אולייסקי במרכז העיר ירושלים ב-20 מיליון דולר

מאת רנית נחום-הלוי

6.11.2008 / 7:29

הקרן מבקשת להקים מרכז לצעירים, מוסדות חינוך ובתי ספר לאומנויות



>> רשת אורט ישראל מנהלת משא ומתן עם קרן ירושלים למכירת זכויותיה על קרקע בשטח של 10 דונם ברחוב הנביאים שבמרכז ירושלים בכ-20 מיליון דולר. אם קרן ירושלים תרכוש את הקרקע היא תפעיל במקום מוסדות חינוך, בתי ספר לאומנויות ומרכז צעירים, במקום מכללת אורט אולייסקי הפועלת במקום כיום.



הקרקע הוחכרה על ידי מינהל מקרקעי ישראל בתחילת 49', כאשר הרשת מחזיקה בזכויות על הקרקע והיא נמצאת בתקופה השנייה להחכרתה שתסתיים ב-2048 מכיוון שמדובר ב"אדמה חומה" המאפשרת להקים במקום מוסדות ציבור בלבד. במהלך השנה האחרונה נעשו ניסיונות לשנות את ייעוד הקרקע ולהכשירה למגורים, אך ללא הצלחה.

עם זאת במקום קיים פוטנציאל להגדלת זכויות הבנייה במקום. גם גורמים חרדים שביקשו להקים מוסדות חינוך לציבור החרדי, התעיינו ברכישת הקרקע.



רחוב הנביאים מחבר את העיר העתיקה אל מרכז העיר החדשה לאורך של כ-1600 מטרים, משער שכם לכיכר הדווידקה במערב. בשנים האחרונות עבר הרחוב מתיחת פנים כשחברות בניה כאפריקה ישראל, אזורים ומנרב, רכשו קרקעות והחלו לבנות בו פרויקטים למגורים.



קרן ירושלים נוסדה על ידי ראש עיריית ירושלים לשעבר טדי קולק, והיא מנוהלת כיום על ידי רות חשין (רעייתו של שופט בית משפט העליון בדימוס מישאל חשין) ודן מרידור. הקרן מגייסת למעלה מ-30 מיליון דולר בשנה, אותם היא משקיעה לשיפור פני הקהילה, התרבות והדו קיום בעיר. המשא ומתן המתנהל לרכישת הקרקע הוא חלק מניסיון של הקרן להחיות את מרכז העיר ולהופכו ליצרני.



מרשת אורט ישראל לא נמסרה תגובה. מהקרן לירושלים נמסר "הקרן אינה מתעניינת במתחם ממניעים עסקיים, אלא כדי להחיות את מרכז העיר. המבנה ברחוב הנביאים נמצא במקום מצוין, בעל נגישות גבוהה ולכן עשוי להתאים לצרכי הקרן ולקידומם של פרויקטים כגון הרחבת המרכז לצעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully