וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוד השקעות של איציק תורג'מן במו"מ לרכישת 50% מדורנט

מאת דניאל שמיל

6.11.2008 / 7:29

חברת הליסינג וההשכרה נקלעה לבעיית תזרים מזומנים, ותגיש היום בקשה להקפאת הליכים; הרכישה תממן את התפעול השוטף של דורנט



>> האם בעיית תזרים המזומנים של חברת הליסינג וההשכרה דורנט עומדת להיפתר? בימים אלה נמצאת החברה במשא ומתן מתקדם עם הוד השקעות, שבבעלות מנכ"ל אלבר לשעבר איציק תורג'מן, שעשויה לרכוש 50% מהבעלות על החברה.

אם תצא העסקה לפועל, היא תוכל לממן את התפעול השוטף של החברה. במקביל, נראה שאמפא קאר ליס, שניהלה באחרונה מגעים עם דורנט, עדיין מעוניינת ברכישת פעילות החברה.



המשא ומתן יסתיים בימים הקרובים, ובינתיים עורכת אמפא קאר ליס שיחות עם הבנקים, ובראשם בנק הפועלים, כדי לדחות את כיסוי החובות - ומנהלת מגעים עם יבואני הרכב בנוגע לדחיית פדיון של צ'קים. עם זאת, עדיין לא ברור אם דורנט תצליח להיחלץ מהמשבר. בניסיון להרוויח זמן תגיש היום דורנט, באמצעות עו"ד אביחי ורדי, בקשה לצו הקפאת הליכים. לטענת ורדי, הבעיה של דורנט אינה של רווח והפסד, אלא של תזרים מזומנים נקודתי, והגנת בית המשפט תאפשר לה לכסות את כל החובות. "עשינו בדיקה של סכום ההתחייבויות מול נכסי החברה, ונשאר לנו עודף של מיליונים", אמר.



בכירים בענף הליסינג העריכו אתמול כי המשבר שבו מצויה דורנט נובע מתמחור נמוך מדי של עסקות הליסינג שלה, שלא מכסה את ההפסדים ממכירת רכב משומש בשוק המכוניות מיד שנייה, שמצוי בקיפאון. לפי הערכה נוספת, דורנט מינפה את עצמה באופן מוגזם בעוד שהכנסותיה לא כיסו את הוצאותיה השוטפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully