וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריף החשמל יירד בשבוע הבא ב-5.2%

מאת אבי בר-אלי

6.11.2008 / 7:29

הסיבות להוזלה: הפסקת הסיוע לחברת החשמל והירידה במחירי הדלקים



>> בעקבות הפסקת הסיוע התעריפי לחברת החשמל וירידת מחירי הנפט, יוזל ביום ראשון התעריף לצרכן הביתי ב-5.2%, ל-47.18 אגורות לקוט"ש ולמגזר המסחרי-ציבורי ב-5.9%, ל-53.01 אגורות לקוט"ש.

סיום גביית התוספת התעריפית לחברת החשמל תרמה לירידה של 4.2% בעלות המוכרת. מדובר בסיוע שהעניקה רשות החשמל לחברת החשמל בספטמבר 2007 למשך שנה, באמצעות ייקור התעריפים ב-5%. הסיבה השנייה להוזלת התעריף היא ירידה במחירי הדלקים בשיעור ממוצע של 2.45%, שתרמה לירידה של כ-1.5% בעלות המוכרת. מחיר הסולר ירד ב-22.9%, מה שתרם לירידה של 5.8% בעלות המוכרת, ומחיר המזוט ירד ב-45.5%, ובכך תרם לירידה של 1.8% בעלות המוכרת.



מנגד, עלה מחיר הפחם ב-20.5%, ותרם לעלייה של 5.7% בעלות המוכרת. ברשות החשמל מבהירים כי נוסחת עדכון מחירי הפחם מבוססת על בחינה תקופתית המשקפת עסקות מחודשים קודמים ומחירי הפחם הרלוונטיים להם. לאור זאת, הירידות במחירי הפחם הנוכחיים יתבטאו בחישובי התעריפים בחודשים הקרובים. מדד המחירים לצרכן (0.88%), מרכיב הגידור (0.38%) ותשומות הצמודות לסל מטבעות (0.18%) תרמו אף הם, אם כי בשיעורים פחותים, לעלייה בעלות המוכרת לחברת החשמל.



עדכון המחירים מתבצע בהתאם לנוסחה של רשות החשמל, לפיה התעריפים מתעדכנים בעת שינוי של יותר מ-3.5% בסל התשומות (העלות המוכרת) לחברת החשמל, ובתנאי שחלפו לפחות שלושה חודשים ממועד העדכון האחרון. מאחר שחלה עלייה של יותר מ-3.5% מיולי (מועד העדכון האחרון) - התעדכנו התעריפים.



במסגרת אישור מימון תוכנית החירום למשק החשמל, אישרה מליאת הרשות באחרונה את ייקור תעריפי החשמל בשיעור של 5% כבר בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully