וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל חברת בנייה קיבל מרוכשי דירות 18 מיליון שקל במרמה - אך נידון רק לשלוש שנות מאסר

מאת עמית בן-ארויה

6.11.2008 / 7:29

כדי להיחלץ מקריסה של החברה שבבעלותו המשיך חנן אזולאי לקבל כספים מרוכשי דירות - ולא הודיע להם כי הוא מצוי בהפסד



>> חנן אזולאי, מנהל חברת בנייה בדרום, שהונה 33 משפחות ב-18 מיליון שקל באמצעות ערבויות בנקאיות מזויפות ומכירת דירות שכבר מושכנו, ירצה שלוש שנות מאסר בפועל בלבד - כך קבעה אתמול שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, דרורה בית-אור. המדינה דרשה מאסר בפועל של 15 שנה.

כמו כן הוטלו על אזולאי שנה וחצי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ותשלום פיצוי בסך 3,000 שקל לכל משפחה שנפגעה. בשל מצבו הכלכלי הקשה, לא הוטל על אזולאי קנס. אזולאי הורשע בהסדר טיעון בעבירות מרמה, זיוף, גניבה בידי מורשה וקשירת קשר.



בשנים 1998-2004 היה אזולאי (36) מנהל חברת הבנייה אזולאי עמרם חברה לפיתוח ייזום והשקעות, שעסקה בפרויקטים בבאר שבע ובראשון לציון. אזולאי חתם מטעם החברה על הסכמי המכר. עם הידרדרות מצב החברה, קיבל אזולאי לידיו כסף מרוכשי הדירות ובתמורה הציג להם ערבויות בנקאיות מזויפות. בסופו של דבר, לא קיבלו הרוכשים את הדירות. במקרים אחרים מכר אזולאי דירות שכבר מושכנו לבנק לטובת רוכשים אחרים.



כדי להיחלץ מהקריסה, המשיך הנאשם לקבל מיליוני שקלים מרוכשי דירות. הנאשם לא הודיע לרוכשים אלה כי הוא מצוי בהפסד והבטיח למסור להם ערבויות בנקאיות תקפות. "למעשה, השתמש בכספים שהועברו לו להשקעות בפרויקט שקריסתו היתה בלתי נמנעת", כתבה השופטת בית-אור.



הלקוחות רכשו דירות בפרויקט באמצעות משכנתאות מבנקים, הלוואות מבני משפחה וחסכונות. בבית המשפט נפרשו סיפורים של כמה מהמשפחות שאיבדו את כל כספם או נותרו ללא דירה. אלו עדיין נאלצות לשלם לבנקים את כספי ההלוואה, במקביל לתשלום שכר דירה.



בגזר הדין נכתב: "מדובר במשפחות שהתקיימו בכבוד ועקב קריסת החברה הגיעו למצב של מי שנזקק לחסדי הזולת כדי להתקיים. חלק מהרוכשים, בעיקר אלה שלהם נמכרו דירות ממושכנות, מוטרדים ומטולטלים, על לא עוול בכפם, בדיונים משפטיים שונים עקב תביעות שהוגשו נגדם על ידי הבנקים שלהם מושכנו אותן דירות". אחת המתלוננות אף ניסתה להתאבד.



כמה מהדיירים פלשו לדירות הלא מושלמות שמהוות סכנה לציבור, וכמה מהם ייאלצו להתפנות בשל זכות קדימה של הבנקים למשכנתאות. עם זאת, מרבית הדיירים לא מתגוררים בדירות וממתינים יותר מארבע שנים להשלמת הבנייה. בכל מקרה, על כל דייר להוסיף כסף מעבר לתמורה ששולמה לאזולאי, ולא כולם מסוגלים לעמוד בכך.



אזולאי הדגיש בפני בית המשפט את עברו הנקי ואת הסבל שעבר עליו. עוד סיפר כי לפני שהשתמש בכספי הרוכשים נטל הלוואות מכל גורם שנקרה בדרכו.



השופטת ציינה מצד אחד את "השבר גדול והטרגדיה של התרסקות עסקת חיים" של הרוכשים, ומצד שני את קריסת העסק של אזולאי, שהוכרז כחייב מוגבל באמצעים בלשכת ההוצאה לפועל. לזכותו של אזולאי אמרה השופטת כי לא נטל את הכספים לצורכיו האישיים, וכל מעייניו היו נתונים למציאות פתרונות להשלמת הדירות ומסירתן לדיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully