וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: הכוכב החדש בעיר

מורן הרפז , אשר שכטר

6.11.2008 / 7:29



>> יותר מכל מערכת בחירות אחרת לנשיאות בארה"ב, התאפיינה מערכת הבחירות הנוכחית בהשתתפות ערה מצדה של קהילת הסלבריטאים, שמיהרה לאמץ לחיקה את ברק אובמה. לצד פעילים דמוקרטיים ותיקים כמו סוזן סרנדון וג'ורג' קלוני, עודדה הופעתו של הכוכב החדש בעיר גם סלבריטאים שלא הפגינו מעולם עניין בפוליטיקה להביע את דעתם. "מעולם לא הבעתי תמיכה פומבית במועמד לנשיאות, אך אף אדם לא העניק לי השראה גדולה יותר מברק אובמה" אמר אומן ג'סטין טימברלייק.

חלקם אף חרשו את ארה"ב לאורכה ולרוחבה בניסיון לגייס קולות. לינדזי לוהן, (שגם הביעה את דעתה בנוגע לבחירת אנשי הצוות של מקיין - "שרה פיילין היא הומופובית צרת אופקים") שאקירה, ג'ון בון ג'ובי, סקרלט ג'והנסון, האלי ברי, ג'סיקה בייל, רוברט דה נירו (שאמר: "מעולם לא נאמתי באירוע פוליטי, אז מה אני עושה כאן? אני כאן משום שבן אדם נתן לי השראה, תקווה ואמונה שאנו יכולים להוביל שינוי"). אופרה ווינפרי הביעה תמיכה בלתי מסויגת באובמה כבר בתחילת המירוץ לפריימריס: "אני מכירה את ברק באופן אישי. אני חושבת שהדברים שהוא מייצג, והעובדה שהוא הוכיח כי הוא עומד מאחורי דברים אלה, שווה את הסיכון שאני לוקחת. מעולם לא עשיתי זאת בעבר, מאחר שאף מועמד אחר מעולם לא גרם לי להרגיש שאני מאמינה בו". גם הסופרת טוני מוריסון לא נשארה אדישה ובמכתב לאובמה כתבה: "נוסף על האינטליגנציה, היושרה והאותנטיות הנדירה שלך, אתה מפגין משהו שאינו קשור לגיל, לניסיון, לגזע או למגדר, וזה דבר שאיני רואה אצל מועמדים אחרים. הדבר הזה הוא דמיון יצירתי, שיחד עם הברק שלך יוצר חוכמה". מדונה הרחיקה לכת והשוותה את ג'ון מקיין להיטלר. ברוס ספרינגסטין הופיע בפני 80 אלף בני אדם למען אובמה. אפילו הומר סימפסון, בפרק בחירות מיוחד, הצביע למועמד המפלגה הדמוקרטית. ג'ון מקיין, לעומת אובמה, נאלץ להסתפק בכוכבים צנועים (ומבוגרים) בהרבה, בהם ארנולד שוורצנגר, רוברט דובאל, ג'יימס קאן וג'ון ווייט. כוכב הרגאטון דדי ינקי הכריז גם הוא על תמיכה במקיין, וספג על כך ביקורת חריפה מצדה של קהילת ההיפ הופ והרגאיי בארה"ב.



הנשיא הנבחר, אגב, לא הכיר תודה לכל תומכיו המפורסמים; אלה התבקשו על ידי יועציו לא להגיע לחגיגות הניצחון בגראנט פארק שבשיקגו. למרות ההערכה לתרומתם, הבהירו יועציו, בחגיגת הניצחון צריך אובמה להיות הכוכב היחיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully