וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל המכרז בדרום הקריה בתל אביב

מאת גיא ליברמן

6.11.2008 / 7:29

בין החברות שהגישו הצעות לבניית 300 דירות - שיכון עובדים, דורון אביב ושפיר. בכיר בתחום הנדל"ן: "השמאי הממשלתי לא מחובר לשוק"



>> המכרז הגדול והמסקרן ביותר במרכז המדינה, שפירסם בשנה האחרונה מנהל מקרקעי ישראל - מכרז דרום הקריה - נכשל כשאף אחת מחמש ההצעות שהוגשו, לא עמדה במחיר המינימום שקבע המינהל. בכירים בתחום הנדל"ן אמרו שהשמאי הממשלתי שקבע את שווי השומה, לא מחובר לשוק.



גודלו של המתחם הוא 11 דונם. הוא נמצא בסמוך לרחוב קלמן מגן, במתחם שרונה. תוכניות הבנייה על הקרקע, הנחשבת לאחת היקרות בתל אביב, מאפשרות את בנייתן של 300 דירות, 10 אלף מ"ר שטחי משרדים ו-2,800 מ"ר שטחי מסחר.

מדובר במתחם הנמצא בין הרחובות דרך בגין במזרח, קפלן בצפון, ליאונרדו דה וינצ'י במערב ורחוב הארבעה בדרום. מספר רב של בניינים שנבנו על ידי הטמפלרים ושנמצאים במתחם שומרו, ועד כה שווקו כחמישית משטחי המתחם, מרביתם לצרכים משרדיים.



המכרז חולק לשלושה מתחמי משנה, כשעל כל אחד מהם ניתן לבנות 100 דירות, ובכל אחד מהם זכויות בנייה של משרדים ומסחר, כשניתן היה לגשת לכל המתחמים, או על כל אחד מהם בלבד. בין החברות שניגשו למכרז ניתן למצוא את שיכון ובינוי, אשדר, דורון אביב וחברת שפיר, כשרק שתי חברות ניגשו לכל שלושת המכרזים, דבר המלמד על חשש מצד חברות בנייה בישראל לגשת במצב השוק הנוכחי לפרויקטים גדולים ומורכבים - אפילו אם הם בתל אביב, הנהנית בשנים האחרונות מביקושי שיא למגורים ומשרדים.



לפני כשלושה חודשים העריך TheMarker את שווי המכרז בכ-250 מיליון שקל, אלא שמחיר השומה של המינהל היה גבוה יותר. ממוצע ההצעות שהוגשו היה 132 מיליון שקל, כשההצעות הגבוהות ביותר עמדו על 157 מיליון שקל.



על פי נוהל המכרזים במינהל, במידה וההצעה הגבוהה ביותר עומדת על 75% משווי השומה, היא תזכה, אלא של-TheMarker נודע כי סך ההצעות שהוגשו במכרז היה נמוך בחצי ממחיר השומה שבידי מנהל מקרקעי ישראל, כך שערכה היה יותר מ-314 מיליון שקל. עליהם יש להוסיף 20 מיליון שקל הוצאות פיתוח (החישוב הוא לשלושת המכרזים יחד. ג"ל).



בכיר בתחום הנדל"ן התרעם על הוצאת המכרז ב"תקופה כה רגישה" כהגדרתו, ואף הפנה אצבע מאשימה כלפי השמאי הממשלתי שלא העריך נכונה את שווי הקרקע: "המחירים שהם הציעו מוכיחים מה השוק באמת חושב, אלא שהם היו נמוכים בלמעלה מ 75% משווי הקרקע לפי חוות הדעת של השמאי הממשלתי, שכנראה לא מחובר לשוק עצמו".



כעת צפויים במינהל להכין שומה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully