וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית אישרה הסיוע בסך 16.5 מיליארד דולר לאוקראינה; תעביר מיד 4.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 10:23

ההלוואה תותנה בהבטחתה של ממשלת אוקראינה לנקוט בצעדים לאיזון התקציב והידוק המדיניות המוניטרית



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אישרה היום הלוואה בסך 16.5 מיליארד דולר לאוקראינה, במטרה לתמוך במערכת הפיננסית במדינה אשר נמצאת על סף קריסה בשל משבר האשראי העולמי והחששות ממיתון.



מה-IMF, שהבטיחה בחודש שעבר להלוואת לאוקראינה 16.5 מיליארד דולר כדי לתמוך במערכת הפיננסית המקומית, נמסר כי הלוואה בסך 4.5 מיליארד דולר לתקופה של 24 חודשים תועבר לממשלת אוקראינה באופן מיידי, בכפוף לאיזון בתקציבה של אוקראינה ושינוי במדיניות המוניטרית של המדינה.



מורילו פורטוגל, סגן מנהל ה-IMF, אמר היום כי כלכלת אוקראינה והמערכת הבנקאית במדינה נמצאות במצב קשה, שנגרם בשל הירידה החדה במחירי הפלדה - ענף היצוא העיקרי של אוקראינה - והמשבר הפיננסי הבינלאומי. המטבע של אוקראינה, הגריבנה, עולה כעת לרמה של 5.84 גריבנה לדולר לאחר שאיבד 15.7% מערכו בחודש שעבר ונפל לרמתו הנמוכה ביותר מול הדולר מאז הושק.



"השילוב של ירידה בביקוש הפנימי, הנפילה במחירי היצוא, התייקרות היבוא והקושי להשיג מימון בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים צפויים להוביל להאטה באוקראינה. בהתחשב בגורמים אלה, צרכי המימון של אוקראינה צפויים להיות גדולים מאד בשנתיים הקרובות", נמסר מה-IMF. קרן המטבע מעריכה כי כלכלת אוקראינה תאט לצמיחה של 3% ב-2009 לעומת צמיחה משוערת של 6% ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully