וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידה בהכנסות הפרסום פוגעת בתעשיית המגזינים; המו"לית טיים תקצץ 6% ממצבת כוח האדם שלה

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 10:34

הכנסות המגזינים רשמו ירידה של 8.8% ברבעון השלישי



המשבר הכלכלי פוגע באופן חמור בתעשיית המגזינים, מגזר שעקף את הצמיחה הכלכלית בארה"ב ב-30% בשנה שעברה. טיים, מו"לית המגזינים "פיפל" ו"ספורט אילוסטרייטד", תפחית 6% מ-10,200 עובדיה, ותרשום הפסדים של עד 125 מיליון דולר בגין הארגון-מחדש, כך הודיעה היום חברת האם שלה, טיים וורנר.



הירידה בהכנסות מפרסום, שפגעה בתעשיית מו"לות העיתונים בשנה שעברה, התפשטה גם למגזינים. הכנסות המגזינים ירדו ב-8.8% ברבעון השלישי לאחר שעלו ב-6.1% ב-2007.



הקשיים שפוקדים את התעשייה נובעים מההאטה הכלכלית והירידות בוול סטריט, אמרה מנכ"לית טיים, אן מור, ב-30 באוקטובר. התמ"ג בארה"ב התכווץ ב-0.3% ברבעון השלישי, הירידה החדה ביותר מאז 2001.



אך הכלכלה היא רק חלק מהבעיה, אמר סאמיר חוסני, יו"ר מחלקת העיתונאות באוניברסיטת מיסיסיפי. מרבית המגזינים בארה"ב מסבסדים את דמי המנוי על מנת לפתות את המפרסמים, שמספקים עד 80% מההכנסות בחלק מהמגזינים.



המגזינים באירופה גובים דמי מנוי גבוהים יותר ומחזיקים צוותים קטנים יותר, אמר חוסני. מנוי ל"אקונומיסט" הבריטי עולה 116.79 דולר בשנה בעוד שדמי המנוי ל"ביזנסוויק" האמריקאי עומדים על 42 דולר בלבד. "אקונומיסט" מחזיק כ-100 עובדי מערכת, ו"ביזנסוויק" מחזיק כ-200 עובדים, אמר פול רוסי, מו"ל המהדורה האמריקאית של "אקונומיסט".



"ההכנסות שלנו נובעות בערך 50-50 מפרסומות ומדמי מנוי", אמר רוסי. "הצלחנו להעלות את תעריף הפרסום שלנו משום שאנו צומחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully