וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהלים הבכירים בוול סטריט יסבלו בסוף השנה מקיצוץ של עד 70% בבונוסים

ירון הופמן

6.11.2008 / 10:14

חברת הייעוץ ג'ונסון אסושיאייטס: הקיצוץ נובע מהזעם הפוליטי המופנה לראשי הבנקים



המשבר הכלכלי פוגע גם במנהלים הבכירים ביותר בוול סטריט, שצפויים לסבול מקיצוץ של 70% בהיקפי הבונוסים השנתיים שלהם, בשל הירידה בהכנסות והלחצים הפוליטיים להפחית בשכרם - כך דיווחה חברת הייעוץ ג'ונסון אסושיאייטס. הבונוסים לעובדים אחרים בחברות הפיננסיות הגדולות בארה"ב יצומצמו ב-10% עד 45%. גובה התמריצים הכספיים עלול לרדת בשיעור גבוה אף יותר ב-2009 בעקבות ההאטה הצפויה בפעילות החברות.



תוכנית החילוץ הממשלתית למגזר הפיננסים, בהיקף של 700 מיליארד דולר, גררה עימה קריאות זעם מצד פוליטיקאים, כמו התובע הראשי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, וחבר בית הנבחרים הנרי ווקסמן מהמפלגה הדמוקרטית, התובעות מבנקים ומוסדות פיננסים אחרים לשלם בונוסים מוצדקים. השיח הציבורי צפוי להשפיע ככל הנראה על גובה ההטבות למנהלים הבכירים, יותר מאשר על הבונוסים לעובדים הזוטרים. "הלחץ מצד הפוליטיקאים הוא גדול", אומר אלן ג'ונסון, מנכ"ל חברת הייעוץ, "בעלי הסמכות יקבלו את היחס הגרוע מכולם".



בנק גולדמן סאקס הודיע השנה כי המנכ"ל לויד בלנקפיין קיבל ב-2007 בונוס בסך 67.9 מיליון דולר, בעוד שסגני הנשיא ג'ון ווינקלרייד וגארי כהן, זכו בהטבה של 66.8 מיליון דולר כל אחד. בחודש שעבר קיבל הבנק 10 מיליארד דולר כחלק מכספי חבילת הסיוע.



"מנהלי הבנקים השנה לא יקבלו כמעט דבר במזומן", טוען ג'ונסון, "רוב התמריצים שייזקפו לזכותם יהיו במניות או באופציות". הצמצום החד בהיקפי הבונוסים הוא תופעה שהתרחשה במשברים פיננסיים קודמים, כמו למשל ב-2001, אך "הקושי הגדול לתעשייה בימים אלה היא הידיעה שהקיצוץ בבונוסים לא מוגבל רק לשנה הנוכחית, אלא יתרחש גם ב-2009", מוסיף ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully