וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידות בעולם שולחות את תל אביב מטה: ת"א 25 מאבד 3%; טבע יורדת ב-3.5%; כי"ל נופלת ב-6%

נתן שבע

6.11.2008 / 10:12

מדד הנדל"ן יורד ב-4.5%; אפריקה יורדת ב-5%; וריפון יורדת ב-6%


ירידות השערים בעולם סוחבות גם את הבורסה המקומית למטה. מדד יורד 3.1% לרמה של 756 נקודות, מדד משיל 3% לרמה של 675 נקודות, מדד ה מאבד 2.5%. מחזור המסחר מסתכם ב-40 מיליון שקל.

במסחר בוול סטריט חזר אמש החשש מפני מיתון כבד בקרב המשקיעים, כשחגיגות הניצחון לנשיא החדש נשכחו. מדד ה ירד ב-5% ומדד ה איבד 5.5%. גם אמירות של סגן שר האוצר לשעבר, רוג'ר אלטמן, כי ג'נרל מוטורס עשויה לקרס ללא עזרה מהממשל לצד דו"חות לא מעודדים של ססיקו - לא עשו טוב למשקיעים. הבורסות במזרח צונחות עד 6% - ככל הנראה בורסות אירופה יגיבו בהתאם ויאבד גובה, זה יום השני ברציפות.

דו"חותיה לרבעון השלישיעונת הדו"חות הכספיים בתל אביב מתחילה לצבור תאוצה. חברת טבע פירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי שהעידו על המשך הצמיחה של החברה. הכנסות החברה עלו ב-20% ל-2.84 מיליארד דולר. הרווח הנקי (לפני הוצאות והכנסות חד פעמיות) צמח ב-14% ל-599 מיליון דולר - 72 סנט למניה. תחזיות האנליסטים עומדו על רווח של 70 סנט למניה להכנסות של 2.89 מיליארד דולר. המניה פתחה בפער שלילי של 3% ומאבדת מעט יותר מכך.

צנחה אתמול בכ-11% למרות הדו"ח החזק שפירסמה ומתוך החשש כי הרבעון הקרוב של הנוכחי של החברה יהיה פחות טוב מקודמיו. UBS הוריד את המלצתו למניה לנייטרלי וחתך את מחיר היעד למניה ל-17 שקל - 14% מעל מחירה של המניה בשוק.

נחלשת על רקע ירידה במחירי הסחורות ונפילות במניות הדשנים. פוטאש צנחה אתמול ב-8% ומוסאיק ירדה ב-2.5%. ב-UBS הורידו את מחיר היעד למניה ל-56 שקל בשל וחתכו את תחזית היקפי המכירות של החברה.

מדד יורד ב-4.5% בעקבות נפילה דומה במניה הכבדה במדד . בסך הכל איבד המדד 10% ביומיים האחרונים.

מניות דואליות נוספות שרושמות ירידות: פותחת בפער שלילי של 6% ו פתחה בפער שולי שלילי של 0.1% לאחר הדו"חות הטובים שפירסמה אתמול.



מדדי התל בונד דווקא הצליחו לטפס ביומיים האחרונים בשיעורים נאים הודות לתקנה החדשה של משרד האוצר המאפשרת לגופים הפנסיוניים שלא לרשום הפסדים (או רווחים) על סחורה חדשה שירכשו. מדדי התל בונד זינקו ביומיים האחרונים בשיעורים של 6%-3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully