וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספטמבר בקופות הגמל - פדיונות של 1.38 מיליארד שקל

אתי אפללו

6.11.2008 / 7:14

5 מיליארד שקל נפדו מקופות הגמל מתחילת השנה ■ בשוק אומרים כי לאחר שפרסום תשואות ספטמבר גבר קצב הפדיונות מהקופות ■ הגופים מדווחים על פדיונות של כ-250 מיליון שקל בממוצע ביום מסחר ■ בית ההשקעות פריזמה נפדו בספטמבר 390 מיליון שקל ■ הקופ



1.375 מיליארד שקל נפדו מקופות הגמל בספטמבר - כך עולה מנתונים שפירסם משרד האוצר. מתחילת 2008 נפדו מהקופות 4.93 מיליארד שקל (פדיון - משיכות, פחות הפקדות בתוספת העברות). בשוק אומרים כי לאחר שפורסמו תשואות ספטמבר וההערכות הפסימיות לגבי התשואה באוקטובר (9%-), גבר קצב הפדיונות מהקופות. הגופים מדווחים כי מדובר על פדיונות של כ-250 מיליון שקל בממוצע ביום מסחר באוקטובר. עם זאת, באוקטובר היו 15 ימי מסחר בלבד בשל החגים.



מתחילת 2008 נמשכו מקופות הגמל כ-19 מיליארד שקל - עלייה של 38% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. פסגות, המגייס הגדול של השנה, שגייס 1.19 מיליארד שקל מתחילת 2008, עבר בספטמבר לראשונה לצד הפודה - 12 מיליון שקל. הדבר בא בעקבות הפדיונות בקופת הגמל גדיש, שאיבדה בספטמבר 322 מיליון שקל.





דש ואלטשולר שחם שגייסו 821 ו-410 מיליון שקל מתחילת השנה, בהתאמה, המשיכו לגייס גם בספטמבר - 61 ו-36 מיליון שקל. אלטשולר המשיך לגייס על אף שבספטמבר הידרדר בטבלאת התשואות, ובאוקטובר צפוי להציג תשואה שלילית גבוהה.



בראש הפודים ניצב בית ההשקעות פריזמה, עם פדיונות של 2.25 מיליארד שקל מתחילת השנה, מהם 391 מיליון בספטמבר. אגב, מתוך הסכום שנפדה בספטמבר 142 מיליון שקל עברו לגופי גמל אחרים, והשאר יצא מהענף. אקסלנס פדה מתחילת השנה 966 מיליון שקל, מהם 184 מיליון בספטמבר.



עוד סבלו מהפדיונות רוכשי קופות הגמל הגדולות הראל גמל, שרכשה את עוצמה (שעמדה בראש הקופות הפודות בספטמבר עם פדיונות של 418 מיליון שקל), וכלל גמל שרכשה את תמר. הראל גמל וכלל גמל פדו מתחילת השנה 620 ו-741 מיליון שקל, בהתאמה, ובספטמבר הן פדו 159 ו-174 מיליון שקל בהתאמה. הלמן אלדובי, שרכש את קופות הגמל של יהב, סובל אף הוא מפדיונות, בעיקר בקופות יהב. בית ההשקעות איבד 122 מיליון שקל בספטמבר ו-537 מיליון מתחילת 2008.



ספטמבר היה החודש שבו נהפכו קופות הגמל המסלוליות מאנקדוטה לחלופה אפקטיווית בעבור חוסכים רבים. חלק ניכר מבקשות המשיכות של הכספים, בעיקר מקופות הגמל הבנקאיות הגדולות לשעבר - עוצמה, תמר וגדיש - נותבו על ידי מחלקות השימור של הגופים לקופות סולידיות. גופים רבים, בלחץ העמיתים, גובים דמי ניהול נמוכים יותר מהעמיתים בקופות הסולידיות מאשר בכלליות (1% בממוצע בסולידי לעומת 1.4% בכלליות), ומדובר בפגיעה בהכנסות קופות הגמל.



הקופות שכיכבו בספטמבר היו דווקא האג"חיות, שמשקיעות בעיקר באג"ח ממשלתיות ובמידה פחותה בקונצרניות. בספטמבר, אם ניקח לדוגמה את פסגות, גדיש פדתה 322 מיליון שקל והקופה המגייסת הגדולה היתה פסגות אג"ח א, שגייסה 78 מיליון שקל. גם באלטשולר שחם, מיטב, תמיר פישמן, אי.בי.אי, אפסילון, אנליסט וישיר - הקופה המגייסת הגדולה ביותר היתה אג"חית. גאון וכלל גייסו בעיקר לקופות במסלולים צמודים ופריזמה, לקרן אג"ח צמודות.



לאחר המעבר של הציבור בספטמבר לקופות אג"חיות, באוקטובר נפלו האג"ח הממשלתיות, בעיקר הצמודות לטווח ארוך. על פי בית ההשקעות מיטב, הקופות המסלוליות שמתמחות באפיק השקעה ספציפי צפויות לרשום ירידות מתונות, בשיעורים של 0.5% בשקליות ועד 6% בקופות המתמחות בצמודי מדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully