וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש: בני זוג יוכלו לחלק רכוש עוד לפני קבלת הגט

מאת צבי זרחיה

6.11.2008 / 7:29

כתוצאה מהחוק, נשים לא ייאלצו לוותר על זכויותיהן הכלכליות כדי לקבל את הגט. ח"כ מנחם בן שושן, ממגישי החוק: "זו בשורה גדולה לחברה בישראל ולמגזר הנשי בפרט"



>> חלוקת הרכוש בין בני זוג לא תותנה בקבלת גט - כך קובע חוק חדש שאושר אתמול בקריאה השנייה והשלישית. החוק הוגש בידי קבוצת ח"כים בראשות מנחם בן ששון ועתניאל שנלר (קדימה).

החוק קובע כי הזכות לחלוקת הרכוש תוקנה לכל אחד מבני הזוג - עוד לפני פקיעת הנישואין. זאת במקרה שבני הזוג הגישו בקשה לביצועו של הסדר איזון משאבים לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני, והתקיים אחד מהתנאים הבאים:



חלפה שנה מיום שנפתח הליך להתרת נישואין, או מיום שהוגשה תביעה לחלוקת רכוש בין בני הזוג; קיים קרע בין בני הזוג, או שבני הזוג גרים בנפרד במשך תקופה של תשעה חודשים מתוך שנה; ניתן כלפי בן הזוג של המבקש צו הרחקה, או שהוגש נגדו כתב אישום בעבירת אלימות אשר בוצעה כנגד מי שמבקש את חלוקת הרכוש או ילדו.



משמעותו של החוק החדש היא כי נשים לא ייאלצו לוותר על הזכויות הכלכליות שלהן כדי לקבל את הגט, שכן בחלוף התקופה שנקבעה בחוק יוכל בית המשפט לחלק את הרכוש המשותף שנצבר על ידי בני הזוג.



הרכוש לחלוקה - כולל זכויות עתידיות



במצב כיום, הצד החזק מבחינה כלכלית יכול לסרב להעניק גט ובדרך זו ללחוץ על הצד החלש לעשות ויתורים כלכליים כתנאי לקבלת הגט - גם כאשר ההליך מתנהל בבית משפט למשפחה. זאת משום שגט יכול להינתן על ידי בית דין רבני בלבד.



החוק החדש מדגיש כי הרכוש העומד לחלוקה כולל זכויות עתידיות לפנסיה, פיצויי פרישה, קרנות השתלמות, קופות תגמולים וחיסכונות. כמו כן, בית המשפט רשאי להתחשב בהחלטתו בנכסים עתידיים, לרבות בכושר ההשתכרות של כל אחד מבני הזוג.



בן ששון אמר בתגובה כי "זו בשורה גדולה לחברה בישראל בכלל ולמגזר הנשי בפרט". בן ששון הוסיף כי "הכנסת אמרה היום די לסחטנות ולניצול המחפיר של הצד החלש מבין בני הזוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully