וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל כבר התחילו לקצץ

אופיר בר-זהר

6.11.2008 / 7:29



מה יקרה לעיתונות המודפסת בישראל בעקבות המשבר הכלכלי? הדעות חלוקות, אך הדעה הרווחת גורסת כי היא תספוג פגיעה קשה. גורמים אחרים בתחום טוענים כי עדיין אי אפשר לדעת מה יקרה לענף, ויש אף שמאמינים כי מצבה של העיתונות דווקא ישתפר.

אנשי המדיה שגורסים כי העיתונות הכתובה תספוג מכה קשה מסתמכים על כך שהמפרסמים שצפויים להיפגע - ובהם חברות פיננסים, כלי רכב, דירות ומוצרי יוקרה - משקיעים באופן מסורתי את מירב כספי הפרסום שלהם בעיתונות המודפסת. בנוסף טוענים גורמים אלה כי הפרסום בעיתונות הכלכלית, שב-2008 רשם ירידה לעומת השנה שקדמה לה, יוסיף ויקטן בעקבות המשבר הכלכלי - בשל פגיעה בחברות השקעות ופיננסים אשר נוהגות לפרסם בעיתונים אלה. החברות לא צפויות להפסיק לפרסם באופן גורף, אבל השקעתן בפרסום צפויה לרדת.



לפי הערכות של בכירים בתחום, העיתונות תספוג פגיעה של לפחות 10% מהיקף ההכנסות שלה מפרסום. אנשי מדיה אחרים טוענים כי המשבר דווקא ישפיע לטובה על העיתונות המודפסת. הם מונים שלוש סיבות לכך: מפרסמים בינוניים ייפלטו מהטלוויזיה; פרסום בעיתון נחשב לכזה שמבוסס על השגת מכירות, בעוד שפרסום בטלוויזיה נחשב לכזה שבעיקר משפיע על התדמית; ועלויות ההפקה בעיתון קטנות בהרבה מאשר בטלוויזיה, וניתן לשנות טקטיקה ולהשיב ליריבים מהיום למחר.



חלק מהעיתונים בישראל כבר החלו בהליכי קיצוץ ופיטורים: ב"ידיעות אחרונות" הוחלט על קיצוץ של 10%-15% מהוצאות העיתון. גם ב"מעריב" מתכננים פיטורי עובדים נרחבים, אך אין להאשים רק את המשבר בקיצוצים - מצבו של העיתון נחשב גרוע מאוד זה כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully