וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה יורדות בחדות בשל דו"חות מאכזבים; לונדון ופרנקפורט מאבדות 2.5%

אשר שכטר

6.11.2008 / 11:07

הבנקים המרכזיים של אירופה (ECB) ובריטניה צפויים להוריד היום בחדות את הריבית


בורסות אירופה רושמות היום ירידות חדות, בעקבות הנפילות החדות בוול סטריט ובאסיה ועל רקע דו"חות מאכזבים של טויוטה, סיסקו ואדידס שהגבירו את החששות מפני נפילה ברווחי החברות בשל ההאטה העולמית. בורסות לונדון ופרנקפורט מאבדות 2.5%, בורסת פאריס יורדת ב-3.5%.

בורסות אסיה רשמו הבוקר ירידות שערים חדות, בעקבות הנפילות החדות אמש בוול סטריט. בורסת טוקיו צנחה ב-6.5%, סיאול נפלה ב-7.6% והונג קונג איבדה 7.1%. מדד המניות העולמי של MSCI מאבד 2.2%.

הבנקים המרכזיים של אירופה (ECB) ובריטניה צפויים להוריד בחדות את ריביותיהם, בעקבות המשבר בשווקים ועל רקע חשש ממיתון עמוק וממושך. ה-ECB צפוי להוריד את הריבית בגוש היורו ב-0.5% לרמה של 3.25%, בעוד שהבנק המרכזי של בריטניה עשוי להוריד את הריבית ב-1%.

טויוטה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, רושמת ירידה של 3.8% בפרנקפורט לאחר שצפתה את הירידה החדה ביותר ברווחיה השנתיים מזה לפחות 18 שנים. מניית סיסקו צונחת ב-5.3% בפרנקפורט לאחר שהחברה צפתה ירידה ראשונה בהכנסותיה מזה חמש שנים. מניית אדידס נופלת ב-3.6%, לאחר שהחברה דיווחה על עלייה כמעט אפסית ברווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן.

רווחיהן של 956 חברות במערב אירופה שפירסמו את תוצאותיהן הרבעוניות מאז ה-7 באוקטובר ירדו בממוצע ב-6.7%, לפי נתוני בלומברג.

מגזר הפיננסים מוביל את ירידות השערים באירופה. מניית AXA, חברת הביטוח הגדולה באירופה, נופלת ב-5.7% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 3.4% בהכנסותיה ברבעון השלישי. מניית UBS מאבדת 5.8%. מניית HSBC נופלת ב-5.3%.

מגזר הנפט רושם גם הוא ירידות שערים חדות, בעקבות הנפילה החדה במחיר הנפט. מניית נופלת ב-3.5%. מניית מאבדת 2.8%. מניית רפסול משילה 2.5%. מניית יורדת ב-3.9%. מחיר הנפט יורד כעת ב-2.1% ל-36.94 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully