וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים: "מידת הפגיעה באמון נמוכה משמעותית לעומת ארה"ב או אנגליה"

טל לוי

6.11.2008 / 11:25

מדובר ברמת האמון הנמוכה ביותר שנמדדה מתחילת שנת 2006; ירידה בנכונות לבצע רכישות


מדד אמון הצרכנים של ו-TNS לחודש אוקטובר ירד ב-7.8 נקודות לרמה של 121.4 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר שנמדדה מתחילת שנת 2006 (רמת 100 הנקודות הוגדרה כאפריל 2002 - אז החלה המדידה). המדד למצב השוטף רשם ירידה של 8.9 נקודות ואילו מדד הציפיות ביחס למצב בעוד שישה חודשים ירד ב- 7.1 נקודות. כל חמש השאלות המשתקללות במדד הצביעו על כיוון שלילי. גם בשאלה לגבי אווירת הקניות נרשמה ירידה בנכונות לבצע רכישות של מוצרי בני-קיימא ודירות.


כלכלני בנק הפועלים מציינים כי "נוכח ירידות השערים החדות בשוק ההון והדיווחים השוטפים אודות המיתון המתקרב, אין זה מפתיע שמצב הרוח הצרכני הורע. עם זאת, מידת הפגיעה באמון הצרכנים נמוכה באופן משמעותי מזו שבארה"ב או אנגליה". עוד מעריכים בבנק כי "החרפת המשבר בשוק ההון בחודש אוקטובר עירערה את ביטחונם הכלכלי של הצרכנים, בעיקר בשל העובדה שהמגמות הנוכחיות עלולות לפגוע בחסכונות לטווח ארוך. חשוב לציין שבניגוד לארה"ב לדוגמה, שם נרשמה באוקטובר רמת שפל היסטורית באמון הצרכנים, חזרנו לרמה של תחילת 2006, שהיתה תקופת צמיחה גבוהה. אנו סבורים כי הירידה החדה באמון הצרכנים בחודש אוקטובר מאותתת על האטה בביקושים לצריכה בחודשים הקרובים", כותבים בבנק.



מדד אמון הצרכנים של הקונפרנס בורד בארה"ב ירד בחודש אוקטובר לרמתו הנמוכה ביותר מאז החלה המדידה בשנת 1967. אמון הצרכנים שם נמוך מבתקופות המיתון הקודמות, דבר המצביע על צפי לשפל עמוק וממושך יותר.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS מחושב מדי חודש על ידי חברת TNS טלסקר, על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully