וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל בוש מגביר המאמצים להזרים את כספי חבילת הסיוע לפני תום הקדנציה

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 11:29

משרד האוצר ילווה 550 מיליארד דולר למימון התוכנית – בשבוע הבא ימכור אג"ח ב-55 מיליארד



ממשל בוש לא קופא על שמריו לנוכח סיום הכהונה המתקרב, ומגביר את מאמציו להזרים את כספי חבילת החילוץ למגזר הפיננסי, בסך 700 מיליארד דולר, לפני השבעתו של ברק אובמה לתפקיד נשיא ארה"ב ב-20 בינואר.



שר האוצר, הנרי פולסון, האיש שמינה הנשיא בוש לנהל את הפרויקט רב ההיקף, האיץ לאחרונה בצוות עובדיו לעשות ככל שביכולתם כדי להראות לשוקי ההון שהממשלה אומנם נותנת את הכסף. זאת כדי לאושש את המערכת הפיננסית ולגרום לבנקים לשוב ולהעניק תנאי הלוואות נוחים יותר.



אתמול, יממה בלבד לאחר היבחרו של אובמה לנשיאות, פירט משרד האוצר את תוכניותיו ללוות סכום שיא של 550 מיליארד דולר עד סוף השנה כדי לערוב לתוכנית. המשרד ציין כי בכוונתו למכור אג"ח ממשלתיות בסך 55 מיליארד דולר בשבוע הבא, שיכללו גם אגרות לשלוש שנים. הממשלה נזקקת להלוואות ענקיות כדי לממן את התוכנית, בשל הגירעון העצום בתקציב המדינה, שצפוי להגיע לכמעט טריליון דולר בשנה הבאה.



הקונגרס האמריקאי קיבל ממשרד האוצר דיווח ראשון על פעולותיו במסגרת תוכנית החילוץ, שכללו הוצאת 125 מיליארד דולר בשבוע שעבר, לצורך רכישת מניות בתשעת הבנקים הגדולים במדינה. תקנות התוכנית מחייבות את הממשל לדווח לקונגרס כל אימת שנרשמת הוצאה של יותר מ-50 מיליארד דולר.



הצרכים הכלכליים של הממשלה הם תזכורת עגומה לקשיים עימם אובמה יצטרך להתמודד. דו"ח מצב האבטלה בארה"ב עתיד להצביע, לדעת כלכלנים, על גידול בשיעור הבלתי מועסקים באוקטובר לכדי 6.3%, לעומת 6.1% בחודש הקודם. זאת לאחר שחברות פיטרו 200 אלף עובדים בחודש האחרון. בשבוע שעבר הודיע הממשל כי הצמיחה ברבעון השלישי הואטה ל-0.3%, בעקבות הירידה בצריכה הפרטית. אנליסטים מעריכים כי ברבעון הרביעי של השנה תירשם צמיחה שלילית של 2%, וההתכווצות בתמ"ג תימשך גם במחצית השנייה של 2009. כתוצאה מכך, צפוי שיעור האבטלה בארה"ב להגיע ל-8%.



פולסון קרא לשיתוף פעולה עם אובמה כדי להבטיח העברה חלקה של השלטון. הוא כבר צייד את אחד החדרים בבניין משרד האוצר בשולחנות כתיבה ובקווי טלפון כדי לאפשר לצוות הכלכלי של הנשיא הנבחר לעבוד מעכשיו ועד ה-20 בינואר. אובמה צפוי להכריז בהקדם על יועציו הכלכליים. לורנס סאמרס, שר האוצר לשעבר בממשל קלינטון, וטימותי גייטנר, נשיא הבנק המרכזי של מדינת ניו יורק, הם בין המועמדים המוזכרים לתפקיד שר האוצר החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully