וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה יורדות בחדות

אשר שכטר

6.11.2008 / 15:13

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע היום במפתיע על הורדת ריבית דרמטית של 1.5%, לרמה של 3% - הנמוכה ביותר מאז 1954

בורסות אירופה רושמות היום ירידות חדות, בעקבות הנפילות החדות בוול סטריט ובאסיה ועל רקע דו"חות מאכזבים של טויוטה, סיסקו ואדידס שהגבירו את החששות מפני נפילה ברווחי החברות בשל ההאטה העולמית. בורסת לונדון נופלת ב-4.4%, פרנקפורט מאבדת 4.5%, בורסת פריז יורדת ב-4.3%.

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע היום במפתיע על הורדת ריבית דרמטית של 1.5% בעקבות מחנק האשראי העולמי והחשש כי המיתון בבריטניה יהיה ממושך ועמוק בעקבות משבר האשראי וההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור.

תשעה חברי ועדת המדיניות המוניטרית של בנק אוף אינגלנד הורידו את הריבית מרמה של 4.5% ל-3%- רמתה הנמוכה ביותר מאז 1954. מרבית הכלכלנים צפו כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית ב-0.5%, כאשר כלכלנים אחדים צפו הורדת ריבית של 1%. הורדת הריבית הנוכחית היא החדה ביותר בבריטניה מאז 1981.

טויוטה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, רושמת נפילה של 8.8% בפרנקפורט לאחר שצפתה את הירידה החדה ביותר ברווחיה השנתיים זה לפחות 18 שנים. מניית סיסקו צונחת ב-5.7% בפרנקפורט לאחר שהחברה צפתה ירידה ראשונה בהכנסותיה מזה חמש שנים. מניית אדידס נופלת ב-7%, לאחר שהחברה דיווחה על עלייה כמעט אפסית ברווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן.

רווחיהן של 956 חברות במערב אירופה שפירסמו את תוצאותיהן הרבעוניות מאז ה-7 באוקטובר ירדו בממוצע ב-6.7%, לפי נתוני בלומברג.

מגזר הפיננסים מוביל את ירידות השערים באירופה. מניית AXA, חברת הביטוח הגדולה באירופה, נופלת ב-6.9% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 3.4% בהכנסותיה ברבעון השלישי. מניית UBS צונחת ב-10.2%. מניית קומרצבנק נופלת ב-10%.

מגזר הנפט רושם גם הוא ירידות שערים חדות, בעקבות הנפילה החדה במחיר הנפט. מחיר הנפט יורד כעת ב-2.1% ל-36.94 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully