וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת סין חילצה את הבנק השלישי בגודלו במדינה: הזרימה 19 מיליארד דולר לאגריקלצ'רל בנק אוף צ'יינה

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 11:45

ממשלת סין הזרימה סיוע בסך 130 מיליארד יואן לבנק במטרה להכינו להנפקה ראשונה לציבור



ממשלת סין הזרימה סיוע בסך 130 מיליארד יואן (19 מיליארד דולר) לאגריקלצ'רל בנק אוף צ'יינה, הבנק השלישי בגודלו במדינה. זאת במטרה לשפר את מצבו הפיננסי, לאחר שנקלע לקשיים בעקבות משבר האשראי העולמי, ולסלול את דרכו להנפקה ראשונה לציבור.



ממשרד האוצר הסיני נמסר כי אגריקלצ'רל בנק אוף צ'יינה, אחד מארבעה בנקים מסחריים גדולים שבבעלות ממשלת סין, קיבל הזרמת הון בסך 130 מיליארד יואן מצ'יינה אינווסטמנט קורפ (CIC), קרן ההשקעות הממשלתית של סין. CIC תחזיק בתמורה להזרמת ההון ב-50% מהבנק, בעוד שמשרד האוצר יחזיק בבעלות על שאר המניות.



הקבינט הסיני אישר בשבוע שעבר את חילוץ הבנק, שיכלול גם את הסרתן של הלוואות בסך 800 מיליארד יואן ממאזניו של אגריקלצ'רל בנק אוף צ'יינה. לפי דיווחים, הכוונה היא לגייס לפחות 70 מיליארד יואן (10 מיליארד דולר) נוספים בהנפקת אג"ח, לפני שייצא בהנפקה ראשונה לציבור.



מהבנק, שנוסד ב-1979 במטרה לשרת את אוכלוסיית החקלאים של סין, נמסר כי הזרמת ההון הממשלתית תאפשר לו לשפר את מצבו הפיננסי ולהגדיל את רווחיותו, לקראת הנפקתו המתוכננת במחצית השנייה של 2009. הבנק מעסיק 447.5 אלף עובדים ומפעיל 24,452 סניפים ברחבי סין, רובם באזורים כפריים. ICBC, הבנק הגדול בסין, מחזיק ב-16.4 אלף סניפים ומעסיק 351 אלף בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully