וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השף העירום": המשבר הכלכלי עלול לגרום למגפת השמנה בבריטניה

סוכנויות הידיעות

6.11.2008 / 12:05

"הנשים זנחו את הידע בבישול והציבור רוכש מזון מוכן"



המשבר הכלכלי עלול לגרום למגפת השמנה בבריטניה, כך הזהיר אתמול "השף העירום" ג'יימי אוליבר במסיבת עיתונאים, לאחר שמסר חוות דעת מקצועית בפני ועדת הבריאות של הפרלמנט הבריטי. לדברי אוליבר, בניגוד לתקופות מיתון קודמות בהיסטוריה, בהם פנה הציבור למזון זול יותר ועדיין הצליח לבשל ארוחות מזינות וטעימות, רוב האוכלוסייה בבריטניה כיום אינה מסוגלת לבצע חיסכון כזה, פשוט מפני ש"אנשים אינם יודעים לבשל", ולפיכך מסתפקים ברכישת מזון מוכן ולא בריא.



אוליבר בירך על התוכנית הממשלתית בסך 650 מיליון ליש"ט לשיפור המרכיבים התזונתיים בארוחות המוגשות בבתי הספר, אך הוסיף כי "סכום הכסף אינו דרמטי מספיק". עוד הוסיף, "אם לא נטפל במגפת ההשמנה במהלך 10 השנים הבאות, יהיה קשה פי עשרה לפתור את הבעיה לאחר מכן". אוליבר קרא לתופעת השמנת היתר "עוני חדש שטרם ראיתי כמותו".



"השף העירום" שאל את חברי הוועדה מדוע אין ממנים "שר מזון" בממשלה. הוא גם האשים את הנשים על כך שזנחו את הידע בבישול מאז שיצאו לעבוד. לדבריו, יש להכניס שיעורי תזונה ובישול למסגרת הקבועה של תוכניות הלימודים בבתי הספר בבריטניה. אוליבר בן ה-33 , שקיבל את כינויו מתוכנית הטלוויזיה שלו ברשת BBC לפני כעשור שנים, התפרסם בזכות שימושו במזון אורגני ובזכות פעילותיו בשנים האחרונות לשנות את מנהגי האכילה של צעירים בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully