וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס עשויה לשלם לבירם ודויטש עד 760 מיליון שקל עבור חלקם באקסלנס - גבוה משווי השוק של הפניקס

יעל פולק

6.11.2008 / 12:19

עד כה, מחקה הפניקס 236 מיליון שקל על האופציות


מאת יעל פולק וטל לוי

בסוף 2005 רכשה חברת הביטוח , שמנוהלת על ידי יהלי שפי, את השליטה באקסלנס (40%) מהבעלים רוני בירם (ששפי נשוי לאחותו) וגיל דויטש לפי שווי של 775 מיליון שקל. במקביל, קיבלו בירם ודויטש אופציה למכור את יתרת האחזקות שלהם באקסלנס להפניקס (20.5% כל אחד) לאחר ארבעה חודשים.

היום מפרסמת הפניקס את תנאי האופציה: השווי של אקסלנס ייגזר ממכפיל של 12 על ממוצע הרווח הנקי של החברה ומהונה העצמי של אקסלנס. הרווח הנקי של החברה ב-2007 הגיע ל-125 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה של 2008, הוא הסתכם ב-65 מיליון שקל.

מועד המימוש של אופציית ה-PUT ייקבע את הנוסחא המדויקת. עד סוף מארס 2009 יכלול הממוצע את הרווח של השנים 2008 ו-2009 ולאחר מכן יכלל גם הרווח של שנת 2010. ההון העצמי של אקסלנס יהיה ההון העצמי כפי שיופיע בדו"חות הכספיים של החברה לרבעון הקלנדרי האחרון לפני מועד העברת מניות האופציה.

הרשות לניירות ערך חייבה את הפניקס לחשוף את פרטי העסקה לאחר צניחה של כ-81% מאז תחילת השנה עד לשווי של מיליון שקל, העסקה הופכת למהותית עבור הפניקס, שכן היא צפויה לשקף לאקסלנס שווי של יותר ממיליארד שקל - גבוה מהשווי של הפניקס עצמה.

אין ספק שלאחר צניחה של 79% במניות הפניקס מתחילת השנה עד לשווי של 752 מיליון שקל, העסקה הופכת לעסקה מהותית בהחלט עבור הפניקס. זאת מכיוון שהיא עשויה לשקף לאקסלנס שווי של למעלה ממיליארד שקל - גבוה מהשווי של הפניקס עצמה.

אם משתמשים בנתונים הקיימים כיום בנוסחה לחישוב שווי אופציות ה-PUT (על פי ממוצע רווח נקי שנתי של 120 מיליון שקל- ככל הנראה תחזית אופטימית) ובהון העצמי של אקסלנס כפי שהוא כיום (470 מיליון שקל) העסקה מגלמת תשלום של 764 מיליון שקל לבירם ודויטש, כאשר כל שווייה של הפניקס עומד על 752 מיליון שקל.

לבקשת הרשות לניירות ערך, מסרה אקסלנס כי אשתו של מנכ"ל החברה, יהלי שפי, היא אחותו של אהרון בירם. החברה מבקשת להבהיר כי בירם אינו נחשב "קרוב" של שפי כהגדרת המונח "קרוב" בחוק החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully