וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דו"חות רבעון 3: כלל פיננסים - אורמת טכנולוגיות היא שחקנית חזקה ומובילה בתעשייה

TheMarker

6.11.2008 / 13:32

ולהערכת מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים יובל בן זאב, המספרים בדו"ח הרווח והפסד של החברה חושפים זינוק בהכנסות ושחיקה בשיעורי הרווח



אורמת טכנולוגיות פרסמה הלילה את הדו"ח לרבעון השלישי ב-2008 ולהערכת מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים יובל בן זאב, המספרים בדו"ח הרווח והפסד של החברה חושפים זינוק בהכנסות ושחיקה בשיעורי הרווח. בשבוע הבא תפרסם אורמת תעשיות את הדו"ח הכספי בו חשוב יהיה לעקוב אחר יתרות המזומנים ובפרט ההשקעה ב-ARS.



אורמת טכנולוגיות רשמה צמיחה בשיעור של 25.5% בהכנסות בהשוואה לרבעון מקביל, עיקר הגידול נובע מהמכירות הגבוהות במגזר המוצרים, שהושפע מעיתוי ההכרה בהכנסות, גם ההכנסות במגזר החשמל היו גבוהות מהצפוי וזאת למרות תקלה בקומפלקס אורמסה בקליפורניה, השבתת תחנות סטימבואט בנבאדה וירידת המחירים במסגרת החוזה בתחנת היבר בקליפורניה.



עם זאת מציין בן זאב כי הסטגנציה כמות החשמל שיוצרה על ידי אורמת טכנולוגיות בארה"ב היקף כמעט זהה בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. לדבריו נתון זה מדגיש את עוצמת הצמיחה בהכנסות הנובעת מהתחנות בהוואי ובגואטמלה.



שיעור הרווח הגולמי של אורמת טכנולוגיות נשחק לשיעור של 31.3% בלבד. התוצאה היא שילוב של תמהיל ההכנסות עם רווחיות נמוכה במגזר המוצרים וירידה ברווחיות מגזר החשמל כתוצאה מסיום התוספת בהיבר קליפורניה ומהשבתת תחנות סטימבואט.



לדברי כלכלני כלל פיננסים ההפתעה הטובה היא דווקא במגזר המוצרים שם הסתכמה הרווחיות הגולמית ב-23%, בהחלט רווחיות יפה לאור התוצאות מהרבעונים הקודמים.



הרווח התפעולי של אורמת טכנולוגיות בשיעור של 19 מיליון דולר בלבד לא הגיע לתחזיות השוק. הסיבה היא הוצאות חד פעמיות לקראת רכישה שלא יצאה לפועל. אורמת הנחשבת לשחקנית חזקה ומובילה בתעשייה חזרה לבחון רכישות, ולהערכת כלל פיננסים, צפויים לאורמת טכנולוגיות מהלכי רכישה נוספים.



בהתאם ללוח הזמנים, החברה ציינה כי תחנות הכח צפון ברולי בקליפורניה ואולקריה בקניה קרובות להפעלה מסחרית. אבן דרך משמעותית ביותר. במהלך הרבעון השקיעה החברה כ-110 מיליון דולר בביצוע פרויקטים והחברה הדגישה גם כי השלימה את מקורות המימון להשקעות ב-2009.



להערכת בן זאב לאורמת טכנולוגיות יש את היכולות להמשיך בהתאם לתכניות והיא ערוכה היטב לעתיד. החברה הדגישה שוב את ויזיבילות תזרים המזומנים שלה לצד קווי אשראי ומזומנים בסך כ-350 מיליון דולר.



נצחון הדמוקרטים צפוי לתרום בחיוב לתחום האנרגיה החליפית ואורמת בתוכה. כלל פיננסים ממשיכים להמליץ על מנית אורמת תעשיות בתשואת יתר ובשיעור של 9 דולר על מנית אורמת תעשיות ומעדיפים את מנית החברה הבת אורמת טכנולוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully