וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים לא מסכימים על כיוונה של הבנקאות הישראלית: ב-UBS מעדיפים להימנע; ב-IBI ממליצים "קנייה"

רותם סלע

6.11.2008 / 13:48

UBS: צמיחה נמוכה תפגע בצורה חמורה ברווחי הבנקים; IBI: מחירי הבנקים מגלמים התרחיש הגרוע במלואו


בבנק ההשקעות השווייצי UBS מעריכים כי הבנקים בישראל לא יצליחו לעמוד ב-2009 ביחסי הלימות ההון בהם הם מחוייבים ויאלצו לגייס הון, להוריד את מינוף האשראי שלהם או לקוות להתערבות ממשלתית. בנוסף, חותכים ב-UBS את תחזית ההכנסות של הבנקים הישראלים בפעם השלישית מאז תחילת ספטמבר. זאת על רקע המשבר הפיננסי והכלכלי העולמי המעמיק הצפוי לפגוע משמעעותית בצמיחה הישראלית ב-2009.

בענק ההשקעות חותכים את תחזית ההכנסות לבנקים הישראלים ב-28% על רקע הורדת תחזית הצמיחה למשק הישראלי ל-1% בלבד. "אנו סבורים שלירידה זו בצמיחה עשויה להוביל למכה קשה לבנקים הישראלים", כותבים ב-UBS. "אנו ממשיכים לצפות לצמיחה של 0% בקצב הגידול של ההלוואות ב-2009 בתוספת ירידה חדה ברווח הנקי בתוספת פוטנציאל לפגיעה נוספת בעקבות עלייה בעלויות השכר".

ב-UBS חוזים כי התשואה על ההון תצלול מ-14% כיום בסקטור הבנקאות לכ-6% בלבד בשנת 2009. במקרה כזה, מציינים בבנק ההשקעות, נסחרים הבנקים במחירים המשקפים את שוויים האמיתי. מכל הבנקים הישראלים מעדיפים ב-UBS את ומעניקים לו המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 13 שקל, הגבוה ב-16.7% ממחירה של מניית הבנק בפתיחת המסחר היום. המלצה זו נובעת מתיק הנכסים של הבנק. שלושת הבנקים הישראלים הגדולים האחרים - , ו - זוכים להמלצה "נייטרלית" בלבד.

בביצת ההשקעות אי.בי.אי לא מסכימים עם השווייצים. שם דווקא רואים את הבנקים הישראלים כנכס המתומחר מתחת לשווייו שמניותיו קיימו מתאם הדוק מדי עם מניות הבנקים האירופאים והאמריקאים שחשופים הרבה יותר מהם למשבר בשוק הדיור האמריקאי. "בחינה של מאזני הבנקים האמריקאיים, בנקים במערב אירופה ובנקים במדינות מתעוררות מול מאזני הבנקים הישראלים מגלים כי הבנקאות הישראלית מגלים כי הבנקאות הישראלית נכנסה למשבר הנוכחי בצורה טובה יותר מאשר בנקים גדולים ותיקים ומוכרים ברחבי העולם", כותבים בבית ההשקעות ומוסיפים ומשבחים גם את יחס הלימות ההון הגבוה של הבנקים הישראלים כמו גם את יחס הפקדונות ביחס לאשראי.

באי.בי.אי מכירים בירידה בצמיחה עליה מצביעים ב-UBS, אך טוענים כי מחירי הבנקים הנוכחיים מגלמים כבר את "התרחיש הרע במלואו". ההמלצה על כל חמשת הבנקים הישראלים הגדולים מעודכנת בסקירה של אי.בי.אי ל"קנייה" כשלאומי זוכה למחיר יעד של 14.5 שקל, גבוה ב-30% ממחיר המניה בפתיחת המסחר וב-11.5% ממחיר היעד של UBS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully