וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף העירום: המיתון יגרום למגיפת השמנה

6.11.2008 / 14:12

השף ג'יימי אוליבר מזהיר את הפרלמנט הבריטי כי המיתון גורם למשפחות לעבור למזון מהיר, מה שיגרום למשבר בריאותי חמור

בריטים שחווים את קשיי המיתון לא מצליחים לקצץ בהוצאות משק הבית שלהם, מכיוון שאינם יודעים כיצד להתקין ארוחות זולות, ופונים בלית ברירה למזון מהיר. כך אומר השף המפורסם ג'יימי אוליבר. בביקורו בוועדת הבריאות של הפרלמנט הבריטי אמר אוליבר כי בריטניה חווה כיום "עוני חדש שלא ראינו מעולם.

"הפעם העניין אינו טלפונים סלולריים או מסכי פלזמה; זהו עוני שפוגע ביכולת להזין את המשפחה", אמר, "וזה קשור קשר הדוק במגיפת ההשמנה שמתפשטת במדינה".

אוליבר, שמקדיש זמן ומרץ לשיפור הרגלי האכילה בבריטניה, אמר כי בתקופות שפל קודמות, משקי הבית היו מצוידים ומיומנים יותר, ויכלו לקצץ בעלויות ועדיין להכין ארוחות "נחמדות וטעימות", כדבריו.

"זו הפעם הראשונה בהסטוריה של בריטניה שמרבית האוכלוסייה לא יכולה לבשל, ובמקום זאת אנשים מוציאים את כספם על מזון מהיר". לדבריו, הבעיה מתרחבת בכל שכבות האוכלוסייה.

אוליבר, שהצליח כמעט לבדו לשכנע את הממשלה להקצות תוספת של 200 מיליון ליש"ט לשיפור הארוחות בבתי הספר במדינה, הזהיר את חברי הפרלמנט כי בריטניה ניצבת מול משבר בריאות "עמוק ביותר". לדבריו, השמנת היתר היא עתה מגיפה.

לדבריו, יש ללמד מיומנויות בישול בבתי ספר, במקומות עבודה ובקהילה. אוליבר תובע מהממשלה למנות שר לנושא המזון כדי לקדם את המדיניות הזו בעשור הקרוב. "אנחנו לא במצב טוב במיוחד, אבל אנחנו יכולים להשתפר. אם נזניח את הנושא, נהיה כמעט כמו אמריקה, שם לא שווה לטרוח בגלל שהרעה חילחלה מאוד עמוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully