וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר צו הקפאת הליכים לחברת הליסינג דורנט - חובותיה מוערכים ב-313 מיליון שקל

נורית רוט

6.11.2008 / 14:04

החברה תנסה להמשיך את התקשרויותיה הקיימות עם הלקוחות; אם תצליח, תוכל לפרוע את חובותיה בתוך 36 חודשים


מאת נורית רוט והילה רז

השופטת ורדה אלשיך מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישרה בשעה האחרונה את הבקשה להקפאת הליכים שהגישה היום חברת ההשכרה והליסינג דורנט. החברה, שנקלעה לבעיית תזרים מזומנים, ביקשה מבית המשפט לאשר כי במשך תקופה של 60 יום לא ניתן יהיה לפתוח או להמשיך בכל הליך משפטי נגדה. בנוסף, נענתה השופטת לבקשת החברה ומינתה את רו"ח קמיל פוקס ממשרד שלמה נס לנאמן החברה.

מהבקשה עולה כי כלל נכסי החברה מוערכים בכ-424 מיליון שקל. מנגד, חובות החברה לבנקים עומדים על 138 מיליון שקל, ולכלל הנושים המובטחים עומדים החובות על 313 מיליון שקל.

לטענת החברה בבקשה, באחרונה היא נקלעה למצב תזרימי קשה אשר אינו מאפשר לה המשך פעילות סדירה ללא הקפאת הליכים. מצב זה נגרם הן בשל משבר המקרו העולמי והן בשל בעיות מקומיות כגון ירידה במכירת כלי רכב והאטה בשוק הרכב. גורמים נוספים שמונה החברה שהביאו למצבה הם אי היכולת לגייס הון בהנפקה פרטית לצרכי פעילות החברה, וכן גידול בהוצאות החברה בזמן שפעילות החברה לא גדלה כפי שצופה.

הצו נטען, יאפשר מניעת קריסה כוללת של החברה ואת יציאת החברה מהמצב אליו נקלעה ואף פרעון מלוא חובותיה של החברה לכלל נושיה, בנסיבות מסוימות.

בבקשה טוענת החברה כי היא מיצתה את מסגרות האשראי שלה במערכת הבנקאית ולמעשה חרגה מהן כך שהבנקים החלו להימנע מכיבוד שיקים שלה.

הנאמן שיתמנה לחברה, לפי הבקשה, ירכז את השליטה בצי החברה, המונה כ-4,000 כלי רכב, ויפעל לגיבוש הסדר נושים, ובמסגרת זאת יבחן את האפשרות למציאת רוכש פוטנציאלי לפעילות החברה או למניותיה. לפי הבקשה, בדעת החברה לפעול הן בנסיון להבראת החברה ופירעון חובותיה ובמקביל בניסיון למצוא משקיע או רוכש עתידי לחברה. לפי הבקשה, החברה תנסה להמשיך את התקשרויותיה הקיימות עם הלקוחות, ובאם תצליח בכך - תוכל לפרוע את חובותיה בתוך 36 חודשים.

במקביל להגשת בקשת הקפאת ההליכים הגיש בנק הפועלים בקשה דחופה למינוי כונסי נכסים לדורנט. לטענת הבנק, המיוצג על ידי עו"ד בניהו לאבל ואילן שמעוני, חובה של החברה כלפיו עומד על כ- 99 מיליון שקל, המובטחים ב-1,000 כלי רכב המשועבדים לבנק באופן ספציפי. לטענת הפועלים, בקשתו מוגשת בהסכמת נושים מובטחים שלטובתם משועבדים כ- 2000 כלי רכב נוספים ובעלי אגרות החוב המייצגים חוב בסך של כ- 175 מליון שקל. הבנק מציין כי על פי נתונים שמסרה לו דורנט החברה חייבת לנושים המובטחים: בנק לאומי כ-25.7 מליון שקל, לבנק ירושלים כ-7.8 מליון שקל ולבנק פאג"י – כ-3.1 מליון שקל. לבנק מרכנתיל חייבת החברה חוב לא מובטח בסך 14 מיליון שקל ולבעלי אג"ח, חובה של החברה עומד על כ- 173 מיליון שקל. לנושים אחרים חייבת החברה כ- 53 מיליון שקל נוספים.

לגרסת הפועלים, חובותיה הכוללים של דורנט על-פי המסמך שמסרה לבנק, כולל החובות לבנק הפועלים, עולים על 375 מיליון שקל.

הבנק מציין כי נכסי החברה הם כלי הרכב שלה והסכמי הליסינג המוערכים ב-4,000. רובם של כלי הרכב משועבדים לבנקים בשעבודים ספציפיים. לדברי הבנק, בקשתו מוגשת בדחיפות לאחר שהחברה הודתה כי היא בקשיים תזרימיים חריפים, וכבר עתה ידוע לבנק כי חלק מהרכבים של החברה הועלמו, וכי גורמים מסוימים משתלטים על כלי רכב של החברה.

הבנק מציין כי מנהלי החברה הרשומים אצל רשם החברות הם יגאל שפיר ויובל רישה, ובעלת המניות העיקרית של החברה הינה חברה הולנדית, שככל הידוע לבנק נמצאת בבעלות מנהלי החברה.

בנק הפועלים מבקש למנות את עו"ד עפר פלס ואביב פריצקי ככונסי נכסים זמניים לדורנט וכי בית המשפט יאפשר להם לנהל את החברה ולפעול למימוש הרכבים המשועבדים, לחתום בשם החברה על מכתבי פיטורין לעובדי החברה, לשכור שרותי שמירה ולערוך ביטוחים לשם שמירת כלי הרכב של החברה, ולנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully